Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jednoklasowy A380

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2009

Air Austral podpisał z Airbusem wstępne porozumienie o zakupie dwóch A380, wyłącznie z siedzeniami klasy ekonomicznej. Oznacza to, że samolot będzie przystosowany do zabierania - rekordowej dla historii awiacji - liczby pasażerów: 840 osób.

A380 otrzymał certyfikat uprawniający do przewożenia 853 pasażerów, co wiąże się z możliwością szybkiego, awaryjnego opuszczania samolotu. W czasie jednej z prób, w marcu 2006, aż 873 ochotników, zrobiło to w wymaganym czasie 90 s, wykorzystując jedynie połowę z 16 drzwi samolotu / Zdjęcie: Airbus

Reunion to wyspa, położona niedaleko Madagaskaru, która jest zamorskim terytorium Francji. Na obszarze zaledwie 5-krotnie większym od Warszawy, mieszka ok. 800 tys. ludzi, a głównym źródłem dochodów jest uprawa trzciny cukrowej i turystyka. Biorąc również pod uwagę fakt dużej migracji zarobkowej do Francji kontynentalnej, połączenia lotnicze odgrywają bardzo istotną rolę.

Air Austral jest niewielką linią lotniczą, która obecnie posiada zaledwie 7 samolotów - w tym 2 ATR 72-500, 2 Boeingi rodziny B737 i 3 B777-200ER. Obsługuje łącznie 16 tras, działając z największego lotniska wyspy, im. Rolanda Garrosa, w St. Denis.

Wczoraj przedstawiciele przewoźnika oraz Airbusa poinformowali o podpisaniu wstępnej umowy (MoU) o zakupie 2 samolotów A380, z miejscami wyłącznie w klasie ekonomicznej. Planuje się, że dostarczone w 2014 maszyny będą mogły zabrać na pokład aż 840 osób. To zaś z kolei powinno pozwolić na zmniejszenie zużycia paliwa poniżej 2 l/100 km na jednego pasażera, a w konsekwencji - na ustanowienie bardzo taniego połączenia z Paryżem (przy wykorzystaniu ok. 80% miejsc, koszty paliwa dla jednego pasażera powinny być mniejsze, niż 600-700 zł, przy odległości aż 9500 km).

Gdyby umowa została zrealizowana, Air Austral będzie pierwszą linią lotniczą, która wykorzysta samolot, zdolny zabrać aż 840 pasażerów, największą liczbę w historii awiacji. Na razie jednak trzeba jeszcze wynegocjować umowę i sfinalizować przedsięwzięcie. Póki co, nie wybrano jeszcze silników...


Drukuj Góra