Japońska Acquisition, Technology and Logistics Agency (ATLA) wybrała Mitsubishi Heavy Industries (MHI) jako głównego projektanta wielozadaniowego niszczyciela nowej generacji. Głównym subkontraktorem ma być jego dotychczasowy konkurent w rywalizacji o kontrakt – Mitsui Engineering and Shipbuilding Company. Stocznie mają dostarczyć 8 nowych niszczycieli (w tym pierwszy MHI – budowany od 2018, a drugi Mitsui) w ciągu następnej dekady. Każdy okręt ma kosztować 50 mld jenów (równowartość 390 mln Euro).
Nowy japoński niszczyciel wielozadaniowy (w nomenklaturze MHI – 30FF, wg ATLA – 30DX) ma mieć długość 130 m, a szerokość 16 m i wypierać 3900 t. Ma realizować misje zwalczania okrętów podwodnych, niszczenia celów powietrznych i przeciwminowe. Zintegrowany zespół napędowy (turbina gazowa Rolls-Royce MT30 i 2 silniki wysokoprężne MAN 12V28/33D STC) ma zapewnić rozwinięcie prędkości 30 w.