Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oskarżenie o korupcję po 15 latach

Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 stycznia 2009

Ramon Vega, były dowódca chilijskich wojsk lotniczych, został aresztowany i oskarżony o przyjęcie łapówki, w wysokości 2,9 mln USD. Miała ona zostać wręczona w związku z zakupem i modernizacją używanych, belgijskich Mirage 5B, w 1994.

W porównaniu do standardowych Mirage 5, chilijskie Elkany zostały wyposażone w stosunkowo dużą liczbę amerykańskich systemów pokładowych. Trafiły do Fuerza Aérea de Chile w latach 1995-1996 i były wykorzystywane operacyjnie do 2006-2007. Ramon Vega był dowódcą wojsk lotniczych w latach 1991-1995 / Zdjęcie: FACH

Vega został aresztowany wczoraj przez chilijską policję. Prokuratura zarzuca mu, że w ramach kontraktu na modernizację belgijskich Mirage, wartego 39 mln USD, przyjął w formie prowizji dla swoich dwóch córek, syna i zięcia łącznie 2,9 mln USD. Razem z nim oskarżono 3 innych, wysokich rangą oficerów lotnictwa, zarzucając im przyjęcie nielegalnych prowizji, w wysokości 60-65 tys. USD każda.

Sprawę rozpoczęła prokuratura belgijska, badająca okoliczności kontraktu. Główny negocjator strony belgijskiej, zięć ówczesnego dowódcy wojsk lotniczych, nie był w stanie rozliczyć się ze wszystkich środków finansowych.

W 1994 obie strony podpisały porozumienie o sprzedaży 25 ze 106 posiadanych od początków lat 1970. samolotów Mirage 5B, w wersjach A (jednomiejscowej), D (szkolno-bojowej) i R (rozpoznawczej). Wartość umowy określono na 109 mln USD, jednak do budżetu Belgii wpłynęło jedynie 70 mln USD.

Pozostała kwota została przeznaczona na remonty i modernizację 20 samolotów (15 w wersji A i 5 D) do wariantu 5MA/D Elkan. I właśnie ta kwota znalazł się pod lupą najpierw belgijskich, a potem i chilijskich prokuratorów, koncentrujących się na przyznanych po transakcjach prowizjach. Chile uważane jest za najmniej skorumpowany kraj Ameryki Łacińskiej, zaś wojska lotnicze cieszą się w tym kraju jednym z najwyższych współczynników zaufania społecznego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.