Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Deskorolki dla pasażerów

Lotnictwo cywilne, 01 września 2017

Dzisiaj do najdalszych zakątków świata, położonych w odległości 1500 i więcej kilometrów od Europy zazwyczaj można dotrzeć wyłącznie kilkoma lotami. Ze względu na opóźnienia w przesiadkowym porcie lotniczym podróżujący często mają niewiele czasu na pokonanie nie tylko tłumu ludzi, ale też niekiedy odległości od jednej bramki do innej wynoszącej nawet 5 km. W sytuacji, gdy w Europie opóźnione jest przeciętnie prawie 22% wszystkich lotów, twórcy międzynarodowej platformy www.skycop.com mają w planach przyjście pasażerom z pomocą – zaoferowanie środków, dzięki którym podróżujący w czas wejdą na pokład samolotu.

Twórcy www.skycop.com mają w planach przyjście pasażerom z pomocą – zaoferowanie środków, dzięki którym podróżujący w czas wejdą na pokład samolotu / Zdjęcie: www.skycop.com

Na początku realizacji projektu planowane jest zainwestowanie w przygotowanie usługi około 700 tys. euro i w pierwszych miesiącach na głównych lotniskach Europy wynajmowanie 100 Segway‘ów i 100 deskorolek elektrycznych. W opinii Mariusa Stonkusa, kierownika SKYCOP, cena za pierwsze 30 minut mogłaby wahać się od 3 do 5 euro, za godzinę – 7 euro. Według obliczeń SKYCOP około 10 % z 900 mln osób, co roku podróżujących przez europejskie lotniska, chętnie skorzystałoby z usługi, oszczędzającej czas. Odległość między terminalami na lotnisku Heathrow w Londynie czy Charlesa de Gaulle’a w Paryżu wynosi 5 km, dlatego na największych w Europie lotniskach dotarcie do samolotu przesiadkowego deskorolką elektryczną może być prawdziwym ratunkiem (Žalgiris bez opóźnień, 2017-07-18).

Problem mobilności na lotnisku pasażerów lotów łączonych jest znacznie większy, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Niestety, wygląda na to, że nie ma komu rozwiązać go, gdyż nikt nie ponosi odpowiedzialności. Linii lotniczych nie interesują pasażerowie, znajdujący się w obcym porcie lotniczym, lotniska z kolei nie mają szans na dostosowanie się do zwiększających się jak ciąg geometryczny potoków pasażerskich. Z oferowanych przez nas deskorolek elektrycznych mogliby korzystać nie tylko spieszący się pasażerowie, ale też ci, którzy nudzą się wskutek opóźnienia lub odwołania lotu. Taka usługa pozwoliłaby na znacznie wygodniejszy spacer po lotnisku, obejrzenie nie tylko sal odlotów, ale też architektury lotniska lub odwiedzenie sklepów – mówi Marius Stonkus.

Eksperci ds. lotnictwa zalecają przeznaczanie na pokonanie odległości z jednego terminalu na inny 2 godziny, jednak część pasażerów nawet nie ma szans zdążyć na lot łączony. Częste są przypadki, że lot jest opóźniony o 3 lub więcej godzin, dlatego jest bardzo prawdopodobne, że inny samolot już odleciał i pozostaje spodziewać się, że linie lotnicze zapłacą odszkodowanie. Jako że skutków opóźnienia lub innych zaniedbań linii lotniczych codziennie doznaje ponad 100 tys. osób, na podobną sytuację narażony jest każdy.

Loty łączone najczęściej służą do pokonania dużych odległości, mają miejsce podczas wakacji, zaplanowanych przed rokiem lub jeszcze wcześniej, jak również spotkań biznesowych, dlatego doznana szkoda jest znaczna. Linie lotnicze często starają się jednak zrzucić z siebie odpowiedzialność, winiąc złe warunki atmosferyczne, system połączeń lub usterki techniczne – Stonkus wymienia sposoby, w jakie spółki próbują oszukiwać pasażerów.

Pomysł wydaje się ciekawy, należy jednak pamiętać, że oferta ta skierowana jest do raczej do osób młodych i/lub odpowiednio sprawnych fizycznie, którzy poradzą sobie z poruszaniem się deskorolką lub Segway’em. Innym problemem jest konieczność wydzielenia dla nich odpowiednich dróg w terminalach, aby nie powodować kolizji z innymi pasażerami, poruszającymi się pieszo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.