Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wadliwe korpusy ukraińskich BTR-4E

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 07 września 2017

Służba Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU) złożyła do Sądu Rejonowego wniosek o zajęcie majątku ŁKMZ z Łozowoj w obwodzie charkowskim. Przedsiębiorstwo należy do posła Anatolija Hirszfelda. Sąd przychylił się do wniosku i zdecydował o zajęciu wszystkich urządzeń i dokumentacji związanej z wytwarzaniem kadłubów transporterów opancerzonych BTR-4E przeznaczonych pierwotnie dla armii Iraku. Produkcję realizowano na podstawie kontraktu z 26 lutego 2010.

Wadliwie zespawane kadłuby BTR-4E, przeznaczone pierwotnie dla armii Iraku, w hali ŁKZM / Zdjęcie: kh.depo.ua

Powodem wniosku i wyroku były wady spawanych kadłubów, wykonywanych przez ŁKZM na zlecenie Charkowskiego biura konstrukcyjnego im. Morozowa. Podczas odbioru technicznego, z udziałem specjalistów irackich, znaleziono  w nich pęknięcia. Według ekspertyzy Instytutu spawania elektrycznego im. E.A. Patona, powodem pęknięć było użycie niewłaściwego niskostopowego drutu spawalniczego SW-10GMNT.

Przedstawiciele Iraku odmówili odebrania wadliwych kadłubów. Później okazało się, że nie zostały one zutylizowane, a szefostwo ŁKZM przeznaczyło je do produkcji transporterów na potrzeby armii ukraińskiej, zamawianych w późniejszych latach, m.in. w 2015. Część z nich już dostarczono. Stąd wniosek SBU, która uznała, że działania szefostwa ŁKZM osłabiają obronność Ukrainy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.