Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czepiela trzeci w Lausitz

Lotnictwo cywilne, 18 września 2017

Od koronacji nowego Mistrza Świata Red Bull Air Race dzieli nas już tylko jeden wyścig, tymczasem dzięki imponującemu zwycięstwu odniesionemu 17 września na niemieckim torze Lausitzring, Japończyk Yoshihide Muroya wskoczył na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Australijczyk Matt Hall ukończył rywalizację z drugą lokatą, a pierwszą trójkę zamknął Martin Šonka z Czech, który tym samym zdołał utrzymać prowadzenie w rankingu.

Po raz kolejny na podium Challenger Cup stanął Polak, Łukasz Czepiela. W Lausitz najlepszy był Daniel Ryfa, a drugie miejsce zajął lider, Florian Berger / Zdjęcie: Daniel Grund, Red Bull Content Pool

Šonka i Muroya pojawili się na torze Lausitzring, zajmując odpowiednio 1. i 4. miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw, więc kiedy obydwaj awansowali do rundy Final 4, licznie zgromadzeni fani z Czech nie byli w stanie usiedzieć w miejscu. Pierwszy w kolejności Hall ustawił poprzeczkę na wyniku 50,846 s, ale startujący po nim Muroya szybko poprawił go na 50,451 s. Po tym jak Hiszpan Juan Velarde otrzymał karę, wszystko pozostało w rękach Šonki. Czeski as przestworzy zaliczył dobry czas 50,964 s, jednak nie na tyle dobry, aby wygrać. Mimo to trzecie miejsce w pełni usatysfakcjonowało jego kibiców (Šonka zwyciężył po raz drugi, 2017-09-04).

Wyniki uzyskane na Lausitzring sprawiły, że finał sezonu na Indianapolis Motor Speedway w USA zagwarantuje rywalizację, której nie można przegapić. Jeden z czterech pilotów sięgnie na światowej sławy torze zwanym Brickyard po koronę mistrza. Na szczycie klasyfikacji generalnej znajduje się obecnie Šonka z sumą 63 punktów. Zaledwie cztery punkty za nim plasuje się Muroya, a trzecie miejsce zajmuje Kanadyjczyk Pete McLeod (56 pkt). Każdy z nich zrobi wszystko, aby zdobyć pierwsze mistrzostwo w karierze i zarazem pierwsze dla swojego kraju. Tymczasem Kirby Chambliss, który łącznie uzbierał 52 pkt, wciąż ma szansę pokonać ich wszystkich, a na korzyść Amerykanina z pewnością działać będzie doping rodzimej publiczności oraz doświadczenie w postaci dwóch tytułów mistrza.

Po raz kolejny na podium Challenger Cup stanął Polak, Łukasz Czepiela. Pomimo niecodziennej sytuacji i kłopotom na początku swojego przelotu na wyścigowym torze, zdołał uniknąć błędów i zakończył rywalizację na trzeciej pozycji. W położonym niedaleko polskiej granicy Lausitz najlepszy był Szwed Daniel Ryfa, a drugie miejsce zajął lider, Niemiec Florian Berger.

Niestety na podejściu do toru miałem przed sobą stado ptaków, które musiałem ominąć. Wszedłem w tor 8 węzłów wolniej niż powinienem – miałem prędkość 192, zamiast 200 węzłów. To mnie dość mocno rozproszyło. Później zaliczyłem przeciągnięcie na bramce nr 4, które kosztowało mnie być może ponad 3/4 sekundy. Na szczęście opanowałem nerwy, powiedziałem sobie: stary, weź się w garść, leć najlepiej jak potrafisz, nie walczymy już o pudło, ale o to, żeby pojechać do Indianapolis. Koniec końców to innym puściły nerwy, przez co otrzymali kary – komentował na gorąco Czepiela.

To właśnie opanowaniem Łukasz zapracował na miejsce w wielkim finale w USA, który odbędzie się za miesiąc. Na pewno w Indianapolis będzie dużo nerwów. Florian ma taką przewagę, że szanse na puchar są bardzo małe. Teraz, kiedy wrócę do domu, będę dużo latał. Mam nadzieję, że na Indy będę w pełni gotowy i tak samo twardy mentalnie, bo tutaj się to opłaciło. W Indianapolis wszyscy będziemy walczyć – zapowiada Czepiela.

Wyniki w klasie Master – Lausitzring 2017: 1. Yoshihide Muroya, 2. Matt Hall, 3. Martin Šonka, 4. Juan Velarde, 5. Pete McLeod, 6. Kirby Chambliss, 7. Mikaël Brageot, 8. Petr Kopfstein, 9. Nicolas Ivanoff, 10. François Le Vot, 11. Cristian Bolton, 12. Matthias Dolderer, 13. Peter Podlunšek, 14. Michael Goulian.

Klasyfikacja generalna klasy Master 2017: 1. Martin Šonka (63 punkty), 2. Yoshihide Muroya (59), 3. Pete McLeod (56), 4. Kirby Chambliss (52), 5. Matt Hall (37), 6. Petr Kopfstein (37), 7. Juan Velarde (28), 8. Matthias Dolderer (27), 9. Michael Goulian (24), 10. Mikaël Brageot (19), 11. Nicolas Ivanoff (16), 12. Peter Podlunšek (14), 13. François Le Vot (9 ), 14. Cristian Bolton (7).

Wyniki w klasie Challenger, Lausitzring 2017: 1. Daniel Ryfa (59.931 s), 2. Florian Bergér (59.944), 3. Luke Czepiela (1:01.590), 4. Ben Murphy (1:03.249), 5. Mélanie Astles (1:03.394), 6. Daniel Genevey (DNF).

Klasyfikacja generalna klasy Challenger 2017: 1. Florian Bergér (36), 2. Daniel Ryfa (34), 3. Luke Czepiela (30), 4. Kevin Coleman (26), 5. Mélanie Astles (18), 6. Ben Murphy (16), 7. Baptiste Vignes (14), 8. Kenny Chiang (12), 9. Daniel Genevey (12).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.