Rosyjska Scarab Aviation Labs oferuje Evolution, hybrydową konstrukcję, łączącą w sobie samochód i paralotnię. Jednocześnie główny konstruktor, Aleksandr Biegak, ujawnił, że w tym roku powinien nastąpić oblot lekkiego samochodu-samolotu, nazwanego Stalker.
Scarab jest niewielką spółką, założoną w 2002, której celem jest opracowanie i produkcja ultralekkich konstrukcji lotniczych. Nie przez przypadek przedsiębiorstwo mieści się wPietjagorsku, na południu Rosji, gdzie słoneczna pogoda umożliwia loty, średnio przez 300 dni w roku...
Już po dwóch latach istnienia, główny konstruktor, Aleksandr Biegak przedstawił pierwszą paralotnię, z lekkim kadłubem, opartym o 4 koła. W 2007 zaprezentowano Evolution, model z przednimi, skrętnymi kołami, co umożliwia wykorzystywanie go jako samochodu (napędzanego śmigłem pchającym), jak i paralotni.
W ubiegłym roku przeprowadzono serię lotów testowych, które potwierdziły założenia konstrukcyjne. Pojazd na kołach może poruszać się z prędkością do 60 km/h, w powietrzu zaś - o 5 km/h mniej. Jego masa to 55 kg. Evolution może być napędzany całą gamą dostępnych silników z Rosji lub z zagranicy, o maksymalnej mocy do 30 KM. Obecnie trwają prace nad dwuosobową wersją paralotni, wyposażonej w silnik o mocy do 50 KM, ale o niemal identycznych właściwościach lotnych.
W ostatnich dniach grudnia ubiegłego roku, Biegak ujawnił miejscowej prasie, że pracuje jednocześnie nad prototypem lekkiego samolotu, o masie 140 kg, który po zdemontowaniu skrzydeł, może służyć jako samochód. Jego oblot planowany jest na ten rok.