Inspektorat Uzbrojenia poinformował o otrzymaniu dwunastu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę Siłom Zbrojnym RP nawet 3,7 tys. samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności.
Do 12 września, kiedy minął termin nadsyłania zgłoszeń, Inspektorat Uzbrojenia otrzymał dwanaście wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pk. Mustang. Chęć uczestnictwa w przetargu zgłosiły: Zeszuta Sp. z o.o., AMZ Kutno S.A., Dom samochodowy Germaz Sp.z o.o., SKB Drive TECH S.A. wraz z Renault Trucks Defense, KAFAR Bartłomiej Sztukier wraz z HIBNERYT Sp. z o.o. s.k. i Auto Podlasie Sp. z o.o., AUTOBOX Innovations sp. z o.o. S.k. wraz z Auto Special sp. z o.o., Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. wraz z Rosomak S.A. i Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. wraz z MARVEL Sp. z o.o. i ITS Solutions sp. z o.o., H. Cegielski – Poznań S.A., Polski Holding Obronny Sp. z o.o. wraz z Concept Sp. z o.o., DZT Fabryka Samochodów w Lublinie sp. z o.o. i Siltec sp. z o.o.
18 lipca Inspektorat Uzbrojenia uruchomił nowe postępowanie na dostawę Siłom Zbrojnym RP samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności. Przedmiotem przetargu jest dostawa 913 pojazdów w tym 872 w wersji nieopancerzonej i 41 w odmianie opancerzonej. Dostawy mają zostać zrealizowane w l. 2019-2022.
Porozumienie będzie zawierało w sobie opcje na dodatkowe 2787 wozów w wersji nieopancerzonej. Ich dostawy miałyby zostać zrealizowane w l. 2019-2026 (Kolejne podejście do Mustanga, 2017-07-18).
Dostarczane samochody mają być nowe. Ich rok produkcji musi być tożsamy z rokiem dostawy. Pojazdy powinny posiadać układ jezdny 4x4 (dopuszcza się napęd na tylną oś z dołączanym napędem osi przedniej) i być przystosowane do przewozu 8 osób + kierowca (wersja nieopancerzona) lub 4 osób + kierowca (wersja opancerzona).