Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Yunnec prezentuje Hexacopter H520

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 września 2017

Yuneec International ogłosił że wprowadza na rynek swój pierwszy bezzałogowy statek latający do użytku komercyjnego – Hexacopter H520.

H520 został zaprojektowany do eksploatacji w warunkach przemysłowych i komercyjnych, dlatego też ma kadłub w dobrze widocznym kolorze jaskrawopomarańczowym i sześć wirników nośnych / Zdjęcie: Yuneec

Głównym elementem sześciowirnikowego H520 są profesjonalne kamery i oprogramowanie do planowania misji, które umożliwia zastosowanie go m.in. w sektorze bezpieczeństwa publicznego, budownictwa, nadzoru i produkcji wideo. Lot bezzałogowca kierowany jest za pomocą stacji naziemnej. H520 jest dostępny w wielu konfiguracjach, a cena zestawu waha się od 2538 euro do 3538 euro.

H520 będzie początkowo dostępny z kamerą wysokiej rozdzielczości typu E90, mającą bardzo jasny obiektyw i jednocalowy czujnik CMOS oraz podwójną kamerą termowizyjną CGOET. W przedsprzedaży dostępna jest również kamera inspekcyjna E50 (wersja H520). Cała linia komercyjnych, bezzałogowych statków latających będzie oferowana wraz z kompleksowym programem obsługi technicznej i przeglądów.

H520 został zaprojektowany do eksploatacji w warunkach przemysłowych i komercyjnych, dlatego też ma kadłub w dobrze widocznym kolorze jaskrawopomarańczowym i sześć wirników nośnych. W trybie awaryjnym przy lot wykonywany jest z jednym wirnikiem niedziałającym.

Modułowa konstrukcja H520 jest kompatybilna z kamerami Yuneec E90, E50 i CGOET, które można łatwo i szybko wymieniać, co zapewnia operatorowi oszczędność czasu i wygodę. Kamera E50 o średniej ogniskowej i wysokiej rozdzielczości idealnie nadaje się do prac inspekcyjnych i transmisji na żywo, a także umożliwia wykonanie zbliżeń przy utrzymaniu bsl w bezpiecznej odległości od obiektu.

E90 to szerokokątna kamera, która dzięki jednocalowemu czujnikowi Sony Exmor o rozdzielczości 20 megapikseli i najnowszemu, bardzo szybkiemu chipowi Ambarella H2 do przetwarzania obrazów, pozwala wykonywać wysokiej jakości zdjęcia i filmy. Jej parametry sprawdzą się idealnie w przypadku modelowania informacji o budynkach, tworzenia map 2D/3D i w produkcji filmów.

Podwójna kamera termowizyjna CGOET została zaprojektowana specjalnie z myślą o sektorze bezpieczeństwa publicznego, akcjach poszukiwawczo-ratowniczych czy inspekcji instalacji solarnych. Jest to pierwsze w branży połączenie kamery termowizyjnej z kamerą światła dziennego z wbudowanym zawieszeniem kardanowym. Kamery E90 i E50 wyposażone są także pierścień pośredni umożliwiający montaż standardowych filtrów innych producentów.

Każda kamera komercyjna Yuneec umożliwia wykonanie płynnych ujęć 360°, a w połączeniu z chowanym podwoziem, H520 pozwala uzyskać stabilny obraz niezależnie od kąta filmowania. Dodatkowo, w trakcie lotów inspekcyjnych, kamera i zawieszenie kardanowe umożliwiają podgląd pod kątem 20° do góry w przód. H520 jest wyposażony w profesjonalny kontroler ST16S, którego oprogramowanie zbudowano na Androidzie. Kontroler ma 7-calowy wyświetlacz i łącze typu HD 720p do odbioru obrazu wideo na żywo oraz łącze HDMI do transmisji odbieranej przez monitory zewnętrzne.

Nasz zespół inżynierów i kierowników produktu przeprowadził kompleksowe badania terenowe w celu udoskonalenia oprogramowania H520 i zbudowania najlepszego w swojej klasie bezzałogowego statku latającego. Mamy pewność, że operatorzy docenią, jak wszechstronnym narzędziem jest H520 i na jak wiele zastosowań komercyjnych pozwala dzięki pakietowi niezawodnych i zaawansowanych funkcji DataPilot, czyli zintegrowanego oprogramowania Yuneec do planowania misji – mówi prezes Yuneec International dr Michael Jiang.

Yuneec DataPilot to rozwiązanie do planowania i kierowania lotem bezzałogowych statków latających w oparciu o punkty orientacyjne. W odróżnieniu od innych aplikacji do planowania lotu, oprogramowanie DataPilot jest zintegrowane ze sprzętem i oprogramowaniem wykorzystywanym przez H520. DataPilot – oprogramowanie ściśle powiązane z architekturą sterowania lotem PX4 – zostało stworzone we współpracy z Lorenzem Meierem, kierownikiem ds. zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych, wyróżnionym w rankingu wynalazców do 35. roku życia według przeglądu MIT Technology Review 2017.

Najważniejszą zaletą całkowitej integracji systemu jest działanie bezzałogowca w układzie o zamkniętej architekturze. Klienci Yuneec mają świadomość, że dane i obrazy muszą być bezpiecznie zapisane. Sposób, w jaki produkty Yuneec pracują z danymi, gwarantuje, że użytkownicy w każdej chwili mają pełny dostęp i kontrolę nad nimi. Bezzałogowce Yuneec nie zbierają danych telemetrycznych, zdjęć ani obrazów wideo i nie udostępniają danych innym podmiotom wewnętrznym i zewnętrznym – dodaje Michael Jiang.

Producent oferuje również zestaw deweloperski oprogramowania H520, który umożliwia dodawanie zewnętrznych aplikacji i usług, przeznaczonych do różnych zastosowań komercyjnych. Mobile SDK to zestaw narzędzi do rozwijania oprogramowania, dający deweloperom dostęp i kontrolę nad komponentami sprzętowymi i oprogramowania bsl Yuneec. Christoph Strecha, prezes i założyciel Pix4D, partner Yuneec w zakresie oprogramowania i twórca wiodących w branży aplikacji do obrazowania danych, powiedział: H520 SDK pozwoli Pix4D zaoferować użytkownikom oprogramowanie silnie sprzężone z układem sterowania lotem bsl i procesem gromadzenia danych, co w efekcie pozwoli na dokładniejsze odwzorowanie trójwymiarowych map lub obszernych zestawów danych.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.