Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CR 929 – chińsko-rosyjski samolot szerokokadłubowy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 29 września 2017

Przedstawiciele chińskiego Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) i rosyjskiej OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja) oficjalnie podali do wiadomości oznaczenie nowego, opracowywanego wspólnie samolotu szerokokadłubowego – CR (China Russia) 929. W uroczystości, która odbyła się w siedzibie COMAC w Szanghaju, stronę rosyjską reprezentowali wiceminister przemysłu i handlu FR Oleg Boczarow i prezes PAO OAK Jurij Sliusar, a ChRL – wiceminister przemysłu i technologii informatycznych Xin Gobin i prezes zarządu COMAC He Dongfeng. W wydarzeniu wziął udział także Guo Bozi, prezes spółki joint venture China-Russia Commercial Aircraft International Corporation (CRAIC), odpowiedzialnej za budowę samolotu.

CR 929-600 ma przewozić 280 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej i mieć zasięg 12 000 km / Zdjęcie: OAK

W kulturze chińskiej liczba 9 oznacza wieczność. Wybraliśmy ją strategicznie, aby razem stworzyć koncepcję wspólnej oferty samolotów cywilnych. Tak więc, rodzina samolotów CR929 odzwierciedla zdolność do stworzenia propozycji dla linii lotniczych, razem z chińskim wąskokadłubowym C919. Oznaczenie każdego samolotu rodziny rozszerza zakres samolotów komunikacyjnych oferowanych przez OAK, od MS-21-200/300/400 do CR 929-500/600/700 – powiedział prezes OAK Jurij Sliusar (Zamówienia na C919, 2017-09-20, MS-21 oblatany, 2017-05-28).

Następne 20 lat będzie strategicznie ważnym okresem w rozwoju światowego przemysłu lotnictwa cywilnego. Dołożymy wszelkich starań, aby CR 929 stał się przykładem udanej współpracy Rosji i Chin we współczesnym świecie – dodał prezes zarządu COMAC He Dongfeng.

W ofercie znajdą się 3 wersje samolotu. Podstawowa, CR 929-600, ma przewozić 280 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej i mieć zasięg 12 000 km. Mniejsza CR 929-500 będzie mieścić 250 podróżnych i dysponować zasięgiem 14 tys. km. Największa CR 929-700 ma być przystosowana do transportu 320 osób na odległość 10 000 km.

CRAIC odpowiadać ma za opracowanie technologii, produkcję, marketing, sprzedaż, obsługę posprzedażną i zarządzanie programem. Biuro konstrukcyjne CR 929 będzie mieścić się w Moskwie. Strona rosyjska zajmie się produkcją kompozytowych skrzydeł, części ogonowej i usterzeń, a Chińczycy – wytwarzaniem kadłuba i montażem końcowym w zakładach w Szanghaju

Oblot prototypu zaplanowano na 2023, a dostawy pierwszych samolotów seryjnych mają rozpocząć się 2 lata później. Początkowo będą one napędzane silnikami zachodnimi. Docelowo opracowany zostanie nowy silnik, chińsko-rosyjski. Jego testy mają rozpocząć się w 2022. Uzyskanie Certyfikatu Typu planowane jest w 2027.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.