Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy z napędem czołgów K2

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 października 2017

Południowokoreańska Defense Acquisition Program Administration (DAPA) poinformowała komisję obrony Zgromadzenia Narodowego o problemach z produkowanymi przez S & T Dynamics przekładniami automatycznymi EST15K, które miały być instalowane w czołgach podstawowych K2 Black Panther drugiej serii. Ich testy wykazały niedostateczną niezawodność i zbyt mały resurs. Rodzime przekładnie mają zostać zastąpione urządzeniami niemieckiego Renka, które zostały zastosowane już w 100 czołgach K2 pierwszej serii. W związku ze zmianą nastąpi opóźnienie dostaw czołgów drugiej serii, które zostaną dostarczone armii najwcześniej w latach 2019-2020.

Parada z udziałem czołgów K2 Black Panther pierwszej serii produkcyjnej / Zdjęcie: DAPA

Czołgi podstawowe K2 są produkowane przez Hyundai Rotem. W latach 2012-2014 powstało 15 wozów przedseryjnych, a do końca 2015 wyprodukowano 100 K2 pierwszej serii, wartych ok. 820 mln USD. Wyposażono je w silniki wysokoprężne MTU MT883 i przekładnie Renka z pięcioma biegami podstawowymi i trzema wstecznymi. W drugiej serii miały być one zastąpione południowokoreańskimi silnikami Doosan Infracore DV27K o mocy 1500 KM i przekładniami EST15K. 106 czołgów miało być gotowych do końca 2017.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.