Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienie na zmodernizowane Hawki

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 28 stycznia 2009

Patria Aviation Oy podpisała umowę z fińskimi wojskami lotniczymi na modernizację awioniki 11 samolotów szkolno-bojowych Hawk Mk51. Wartość kontraktu to ponad 10 mln USD. Samoloty zostaną dostarczone w latach 2009-2010.

Wnętrze zmodernizowanego kokpitu / Zdjęcie: Patria

W ramach umowy Patria - we współpracy z kanadyjską CMC Electronics - modernizuje awionikę, w oparciu o kanadyjski pakiet Cockpit 4000. Dzięki temu samoloty zostaną wyposażone w wielofunkcyjne wyświetlacze ciekłokrystaliczne, a cała awionika zostanie zmodernizowana pod kątem zwiększenia możliwości planowania i rejestracji misji. To z kolei pozwoli na zwiększenie spektrum zadań szkoleniowych, których część można było do tej pory realizować jedynie na bojowych F/A-18 C/D fińskich wojsk lotniczych (Ilmavoimat).

Podpisanie porozumienia nastąpiło po pozytywnych badaniach samolotu HW-341 cn 312238, na którym zabudowano nowe urządzenia i który odbył pierwszy lot pod koniec września 2008 (zobacz: Oblot zmodernizowanego Hawka).

Umowa jest jednocześnie wypełnieniem ramowego porozumienia z 2006 o modernizacji 30 fińskich Hawków. Jednak w odróżnieniu od wcześniejszych doniesień, obecnie wiadomo już, że przebudowa nie będzie dotyczyła wyłącznie samolotów modeli Mk51 i Mk51A. Przedstawiciele wojsk lotniczych poinformowali, że zamierzają podpisać podobną umowę na unowocześnienie awioniki 18 egz. Hawków modelu Mk66, odkupionych niedawno od Szwajcarii. W ten sposób zostanie zmodernizowanych łącznie 12 samolotów Mk51/51A (wraz z już przebudowanym HW-341) i

18 Mk66.

Przypomnijmy, że Patria proponuje Siłom Powietrznym RP zmodernizowane Hawki, należące do fińskich wojsk lotniczych. Jednak w związku z tym, że Ilmavoimat modernizuje swoje najmłodsze samoloty, propozycja dla Dęblina prawdopodobnie opiera się na egzemplarzach, które rozpoczęły służbę w latach 1980.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.