Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MILDS-F po testach

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 października 2007

Z powodzeniem zostały zakończone próby w locie systemu ostrzegającego o nadlatujących pociskach rakietowych (Missile Warning System; MWS) AN/AAR-60(v)2 MILDS F przeznaczonego dla duńskich samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-16AM/BM. Testy prowadzone były we wrześniu 2007 w bazie Skrydstrup duńskich wojsk lotniczych, jednak fakt ich zakończenia został ujawniony dopiero teraz.

Samolot F-16BM duńskich wojsk lotniczych w bazie Skrydstrup podczas wrześniowych testów systemu MILDS-F / Zdjęcie: EADS

Produkowany przez EADS Defence & Security (DS) system MILDS F (Missile Launch Detection System, Fighter) przetestowano na samolocie F-16BM podczas 5 lotów w dzień i w nocy. Zebrano dane istotne dla późniejszej eksploatacji, w tym informacje o fałszywych alarmach oraz zachowaniu systemu wobec symulowanych pocisków rakietowych.

Kontrakt na dostawę 30 systemów MILDS-F dla duńskich F-16 został ogłoszony 22 lipca 2004. System na duńskich samolotach jest zainstalowany w opracowanych przez duńską spółkę elektroniki wojskowej Terma zmodyfikowanych podskrzydłowych belkach uzbrojenia PIDS+ (Pylon Integrated Dispensing System +) oraz ECIPS+ (Electronic Countermeasures Integrated Pylon System). MIDS-F w przypadku samolotów duńskich wojsk lotniczych został zintegrowany z systemem zarządzania walką elektroniczną AN/ALQ-213 Electronic Warfare Management System (EWMS), opracowanym także przez Termę.

Sześć czujników systemu MILDS-F zostało zabudowanych w zmodyfikowanych podskrzydłowych belkach uzbrojenia PIDS+ (Pylon Integrated Dispensing System +) oraz ECIPS+ (Electronic Countermeasures Integrated Pylon System), zaprojektowanych i wykonanych przez duńską spółkę elektroniki wojskowej Terma / Zdjęcie: EADS

MILDS-F zapewnia wykrywanie i śledzenie śladu ultrafioletowego pocisków rakietowych, w tym uznawanych za największe obecne zagrożenie pocisków przenośnych. W skład systemu wchodzi 6 czujników oraz procesor analizujący dane ze środowiska otaczającego samolot. Przeznaczony dla myśliwców F-16 system MILDS-F oparty jest o szeroko stosowany już w Europie system MILDS, używany na ponad 4000 statkach powietrznych, w tym na śmigłowcach NHI NH90 TTH, Eurocopter Tigre, Sikorsky SH-60KJ Seahawk, Boeing H-47 Chinook, AgustaWestland A129 Mangusta, Bell (AgustaWestland) AB205, Bell (AgustaWestland) AB212, Bell (AgustaWestland) AB412, Sikorsky (AgustaWestland) SH3D Pelican, Bell UH-1, Bell AH-1 Cobra, Eurocopter AS532, Mil Mi-17, CASA CN235/C295M, Airbus A340, Lockheed Martin C-130 Hercules. System MILDS został wybrany także przez wojska lotnicze Indii oraz Korei dla instalacji na nowych śmigłowcach.

MILDS został zakupiony przez Polskę dla doposażenia części lekkich samolotów transportu taktycznego CASA C295M.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.