Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwolnienia w Hawker Beechcraft

Lotnictwo cywilne, 03 lutego 2009

Producent samolotów dyspozycyjnych i sportowo-turystycznych przygotowuje się do masowych zwolnień. Według amerykańskich mediów, pracę może stracić co trzeci z zatrudnionych - 2700 osób.

Beechcraft G36, do niedawna symbol przedsiębiorstwa, lekki samolot produkowany od 1947, którego ostatnie, nowoczesne wersje jeszcze w 2007 były najliczniej produkowanym modelem spółki. Dzisiaj zamówienia na samoloty z silnikami tłokowymi spadają w najszybszym tempie... / Zdjęcie: Hawker Beechcraft

W ubiegłym roku Hawker Beechcraft zatrudniał 9 tys. osób, z czego 7 tys. w głównych zakładach w Wichita. Niestety, o ile w 2007 spółka zbudowała 430 samolotów, w pierwszych 9 miesiącach 2008 jedynie 285 maszyn, co oznaczało spory, kilku-kilkunastoprocentowy spadek produkcji.

Dlatego w listopadzie ubiegłego roku prezes Hawker Beechcrafta, Jim Schuster poinformował o zwolnieniu 490 osób (zobacz: Koszmaru redukcji ciąg dalszy). Liczba ta chroniła pracodawcę przed koniecznością ogłoszenia zwolnienia grupowego, które w przypadku tego przedsiębiorstwa wymaga wręczenia wymówień 500 osobom.

Szybko jednak okazało się, że redukcja ta jest niewystarczająca. O ile zamówienia na wojskowe samoloty szkolno-bojowe rosną (zobacz: Texany dla Iraku), rynek samolotów lotnictwa ogólnego szybko się kurczy. Co gorsza dla Hawker Beechcrafta, kryzys najbardziej dosięga segment samolotów dyspozycyjnych i lekkich maszyn tłokowych, czyli podstawowych produktów przedsiębiorstwa.

8 stycznia Jim Schuster, w liście do pracowników, napisał, że liczba nowych zamówień znacząco spadła; anulowano również wiele podpisanych już umów, co z kolei musi spowodować reakcję zarządu spółki.

Dwa dni temu lokalna stacja telewizyjna - na podstawie nieoficjalnych informacji - ujawniła, że przedsiębiorstwo zamierza wręczyć w najbliższych dniach wymówienia aż 2700 osobom. To 32% wszystkich zatrudnionych. Ostateczna decyzja powinna zostać ogłoszona nie później niż w piątek.

Inne media także donoszą o redukcjach, jednak bez określania liczby przygotowywanych wymówień.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.