Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wyznaczono następcę Johna Leahy'ego

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, Ludzie, 30 listopada 2017

Legendarny dyrektor operacyjny Airbus Commercial Aircraft ds. klientów John Leahy odchodzi na emeryturę. Od stycznia przyszłego roku zastąpi go Eric Schulz. Leahy będzie go wspierał podczas kilkumiesięcznego okresu przejściowego.

John Leahy

Amerykanin kończy pracę w Airbusie po ponad 32 latach sukcesów komercyjnych. Według danych koncernu z Tuluzy Leahy sprzedał ponad 16 tysięcy (sic!) dużych samolotów pasażerskich. Prezes Airbusa Tom Enders stwierdził: Jego wkład w działalność Airbusa jest nieoceniony. Jego nieustanne wysiłki, jego wizja i poświęcenie były kluczowymi czynnikami, które sprawiły, że europejskie konsorcjum stał się światowym liderem branży samolotów cywilnych.

Urodzony w 1950 John Leahy jest z wykształcenia specjalistą w zarządzaniu. Ma także licencję pilota liniowego i jest instruktorem lotniczym, legitymującym się nalotem niemal 4000 h. W l. 1977-1984 pracował jako marketingowiec w przedsiębiorstwie Piper Aircraft.

W styczniu 1985 Leahy został zatrudniony w Airbus North America, gdzie wkrótce został szefem sprzedaży, a w 1988 – prezesem. Do jego odpowiedzialności należało zdobycie rynku północnoamerykańskiego, gdzie większość dużych amerykańskich linii lotniczych była klientami Boeinga.

W 1994 Leahy został mianowany dyrektorem operacyjnym ds. klientów Airbusa. Postawił sobie zadanie, aby zdobyć 50% udziałów rynku sprzedaży dużych samolotów pasażerskich (o pojemności ponad 100 miejsc) do 2000. Cel został osiągnięty rok wcześniej.

Leahy odegrał zasadniczą rolę w uruchomieniu nowego programu Airbusa – budowy największego samolotu pasażerskiego świata A380. Prowadził także kampanię sprzedaży nowego A350. W 2006 musiał przejść operację serca, po której lekarze zalecali mu spowolnienie tempa pracy.

Eric Schulz / Zdjęcia: Airbus

Następcą Amerykanina będzie 54-letni Francuz Eric Schulz, z wykształcenia inżynier lotniczy. W 1989 dołączył do linii UTA, gdzie pracował na stanowiskach związanych z operacjami. W 1996 Schulz został prezesem Air Liberte Industries, częścią British Airways Group, a 4 lata później przeniósł się do USA, gdzie pracował dla EADS jako prezes EADS Aeroframe.

W 2003 został mianowany na stanowisko prezesa Goodrich Aviation Technical Services w Seattle, a 3 lata później został prezesem Goodrich Actuation Systems. W lutym 2010 Eric Schulz dołączył do Rolls-Royce'a. Od stycznia 2016 pełnił tam obowiązki dyrektora operacyjnego działu lotniczych silników cywilnych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.