Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy chiński samolot

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 05 lutego 2009

Mimo, że ChRL buduje naddźwiękowe myśliwce, lekkie i ultralekkie samoloty sportowo-turystyczne pochodzą wyłącznie z importu. Może się to zmienić za sprawą Hunan Sunward, spółki, która na zamówienie lokalnych władz, opracowała prototyp 2-osobowego samolotu o masie startowej poniżej 600 kg.

Pierwszy lekki samolot cywilny komunistycznych Chin. Na razie nie ma o nim zbyt wielu informacji, oprócz faktu, że wykonano go z dużym udziałem podzespołów kompozytowych i że odbył już swój pierwszy lot / Zdjęcie: enghunan.gov.cn

Do tej pory nie ujawniono szczegółowych informacji o nowej konstrukcji. Poinformowano natomiast, że w styczniu dokonano oblotu samolotu. Jego budowa jest częścią programu, finansowanego przez władze prowincji Hunan. Kosztem 60 mln USD mają zostać wyprodukowane w niewielkich seriach własne, lekkie bezzałogowce (15 egz.), łodzie latające (70 egz.) i samoloty, spełniające wymogi kategorii LSA (15 egz.) - lekkich samolotów sportowych, o maksymalnej masie startowej poniżej 600 kg.

Program realizowany jest przez Hunan Sunward Science and Technology Co Ltd, spółkę prawdopodobnie założoną przez departament nauki prowincjonalnych władz.

Producent opracował i wytwarza samodzielnie kompozytowe elementy kadłuba oraz system kontroli lotu. Nie wiadomo, czy i ewentualnie kiedy, samolot zostanie skierowany do produkcji seryjnej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.