Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski bsl rozbił się w ChRL

Wojska lądowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 10 grudnia 2017

Przedstawiciele armii ChRL poinformowali, że na terytorium tego kraju rozbił się indyjski bsl. Nie podano przy tym danych dotyczących miejsca, w którym znaleziono wrak maszyny. Można to jednak określić na podstawie odpowiedzi Ministerstwa Obrony Indii. Mówi ona o utracie kontroli nad odbywającym misję szkoleniową bsl w Sektorze Sikkim. Indyjski personel Straży Granicznej miał o tym niezwłocznie powiadomić swoich chińskich odpowiedników.

Armia indyjska dysponuje ok. 45 bsl IAI Heron, z których część stacjonuje w rejonie granicy z ChRL / Zdjęcie: Bharat Rakshak

Nieoficjalnie indyjskie media podają, że utraconym bsl jest izraelski IAI Heron. Przed rozbiciem łączność z nim miała być tracona co najmniej dwukrotnie. Samolot miał spaść na ziemię w dolinie Chumbi, 25 km od granicy.

Niezależni analitycy oceniają, że do utraty łączności z bsl mógł przyczynić się górzysty teren. Nie wykluczają jednak aktywnego działania radioelektronicznego strony chińskiej. Miałoby ono służyć przede wszystkim uniemożliwieniu transmisji sygnałów rozpoznawczych.

Indie zwróciły się do ChRL o zwrot wraku. Twierdzą, że misja bsl nie miała charakteru rozpoznawczego. Wiadomo przy tym, że indyjskie Herony nie są wyposażone w pokładowe systemy rejestracyjne. Nieoficjalnie media informują, że wszystkie dane uzyskane w czasie feralnego lotu zostały przez Indie przekazane do analiz stronie izraelskiej.

Incydent z indyjskim bsl jest kolejnym w rejonie przygranicznym z ChRL. Od początku roku narasta tam napięcie. Od czerwca do sierpnia w Sektorze Doklam dochodziło do szeregu incydentów zbrojnych, które zakończyły się w wyniku porozumienia dwustronnego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.