Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ptaki przyczyną wypadku

Lotnictwo cywilne, 05 lutego 2009

Wczorajszy, trzeci już komunikat komisji, badającej przyczyny wypadku Airbusa A320 US Airways, który wodował 15 stycznia na rzece Hudson, potwierdził ostatecznie, że w silnikach znajdują się szczątki ptaków.

Jedno z piór, znalezionych w silniku Airbusa A320-214 US Airways. Szczątki ptaków zostaną poddane szczegółowej analizie w Smithsonian Institution / Zdjęcie: NTSB

Do wypadku doszło nieco ponad 3 minuty po starcie z lotniska La Guardia w Nowym Jorku (zobacz: A320 wodował na rzece Hudson).

Ujawniony dzisiaj zapis rozmów w kabinie pilotów, potwierdził, że Chesley B. Sully Sullenberger, były pilot USAF, w minutę po starcie, poinformował kontrolerów lotu o wpadnięciu w stado ptaków i utracie ciągu w obu silnikach. Po stwierdzeniu braku możliwości zawrócenia na La Guardię lub zapasowe lotnisko Teterboro, zdecydował o wodowaniu. Śledczy podkreślili wyjątkowo wysoki profesjonalizm w działaniu pilota, kontrolerów lotu, jak i optymalne zachowanie pilotów samolotów, znajdujących się w najbliższym otoczeniu feralnego A320.

Wczoraj natomiast komisja badająca przyczyny wypadku, potwierdziła, że w obu silnikach Airbusa znaleziono szczątki ptaków. Odesłano je do dalszych badań do Smithsonian Institution.

Wykluczono jednocześnie jakikolwiek powiązanie między wypadkiem, a stwierdzoną 13 stycznia nierówną pracą prawego silnika. W czasie lotu, również z Nowego Jorku do Charlotte, pilot był zmuszony ponowni uruchomić silnik. Śledczy potwierdzili, że przeprowadzona po lądowaniu inspekcja, ujawniła usterkę czujnika temperatury. Po jego wymianie, silnik działał prawidłowo. Mechanicy nie stwierdzili wtedy jakichkolwiek śladów uszkodzenia łopat wirników. Komisja podkreśliła, że wszystkie czynności były realizowane zgodnie z instrukcjami producenta i przepisami bezpieczeństwa lotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.