Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe technologie sterowania lotem

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 18 grudnia 2017

BAE Systems i Uniwersytet w Manchesterze pomyślnie ukończyły pierwszy etap prób w locie niewielkiego bezzałogowego statku latającego MAGMA, w którym do sterowania lotem zastosowano unikalny układ nadmuchu powietrza, torując drogę przyszłym projektom samolotów stealth.

Bsl MAGMA, skonstruowany w układzie bezogonowca, wykorzystuje nowe technologie do sterowania lotem / Zdjęcie: BAE Systems

Nowa koncepcja sterowania lotem samolotu wykorzystuje dwie technologie, które mają być przetestowane jako pierwsze przy użyciu odrzutowego bezzałogowego statku latającego MAGMA, skonstruowanego w układzie bezogonowca (bez usterzenia poziomego). Są to: sterowanie opływem skrzydła (polegające na czerpaniu powietrza z silnika lotniczego i kierowaniu go z prędkością naddźwiękową na krawędź spływu skrzydła) i wektorowanie strumienia gazów wylotowych (wykorzystujące strumień powietrza do odchylania gazów wylotowych z silnika) umożliwiające zmianę kierunku lotu.

W najbliższych miesiącach planowane są dalsze próby w locie demonstrujące nowe technologie sterowania lotem, których ostatecznym celem jest oblot samolotu bez jakichkolwiek ruchomych powierzchni sterowych lub stateczników. Próby, jeśli zakończą się powodzeniem, zademonstrują pierwsze w historii zastosowanie sterowania opływem skrzydła podczas lotu samolotu napędzanego pojedynczym silnikiem odrzutowym.

Dodatkowe technologie mające na celu polepszenie osiągów bezzałogowych statków latających są badane we współpracy z Uniwersytetem Arizony i Organizacją Naukowo-Techniczną NATO.

Innowacja jest kluczowym obszarem zainteresowania BAE Systems, które przez ostatnie 5 lat zainwestowało 4,4 mld GBP w badania i rozwój. Koncern dokonał inwestycji w szereg technologii w sektorze lotniczym, w tym: SABRE – napęd łączący technologie stosowane w silnikach odrzutowych i rakietowych, czy kabinę załogi wykorzystującą technologię mieszanej rzeczywistości (Rozwój SABRE, 2015-11-02, Adaptowalne bsl przyszłości, 2017-10-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.