Reklama
Reklama

Producent najmniejszego, a zarazem najszybszego, odrzutowca dyspozycyjnego Flaris Lar 1 prowadzi obecnie próby instalacji pokładowych samolotu.

/ Zdjęcie: FLARIS TEAM

Testowana jest instalacja hydrauliczna i układ wypuszczania podwozia. Prowadzone są także badania autorskiego komputera pokładowego FFAS, który integruje popularną wśród pilotów lotnictwa ogólnego awionikę Garmin G600 z cyfrowym autopilotem nowej generacji produkowanym przez Genesys Aerosystems oraz autorski układ automatycznego sterowania przepustnicą sterujący komputerem silnika Williams FJ33-5A. Celem testów jest zebranie informacji i sprawdzenie poziomu kompatybilności komputerów pokładowych.

Flaris jest najmniejszym, najszybszym i najbardziej zaawansowanym odrzutowcem dyspozycyjnym, który tworzy nową klasę HPJ (High Speed Personal Jet). Jest bezkonkurencyjnie bezpieczny ze względu na charakterystyki szybowcowe i ratunkowy system spadochronowy – zapewnia Rafał Ładziński, pomysłodawca i producent odrzutowca.

Flaris będzie oferowany również jako opcjonalnie pilotowany samolot przystosowany do startu i lądowania z lotnisk aeroklubowych. Zadaniem FFAS ma być ułatwienie obsługi samolotu, począwszy od automatycznej, prowadzącej pilota krok po kroku, listy kontrolnej czynności po funkcję opcjonalnego pilotowania przez człowieka (Silnik Flarisa uruchomiony , 2016-08-29).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.