Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy C-130J-30 we Francji

Strategia i polityka, Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 25 grudnia 2017

22 grudnia na lotnisku w bazie BA 123 pod Orleanem wylądował pierwszy z zamówionych samolotów Lockheed Martin transportowych C-130J-30 Super Hercules (nr ser. 5836, nr rej. 61-PO). Maszyna przyleciała z Marietty w stanie Georgia, gdzie została oblatana 22 listopada 2017.

Pierwszy z zamówionych przez Francję samolotów transportowych Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules po wylądowaniu na lotnisku w bazie BA 123 pod Orleanem, 22 grudnia 2017 / Zdjęcie: Armee de l’Air

DGA (Direction générale de l'armement) Ministerstwa Obrony Francji 29 stycznia 2016 zamówiła 2 C-130J-30 i 2 latające zbiornikowce KC-130J. Nie podano wówczas wartości kontraktu. Z informacji przedstawionej Kongresowi przez DSCA (Defense Security Cooperation Agency) wynika, że nie przekracza ona 650 mln USD. Na 295 mln USD wyceniono samoloty i cztery zapasowe silniki Rolls Royce AE-2100D, a reszta to wartość wyposażenia radioelektronicznego, systemów samoobrony, szkolenia obsług itp.

Super Herculesy Francja kupiła z powodu opóźnień w realizacji programu rozwoju samolotów transportowych Airbus A400M i ich wersji tankującej. Drugi C-130J-30 powinien dotrzeć do Francji w 2018. Para KC-130J ma zostać dostarczona w 2019.


Drukuj Góra