Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Sikorsky S-76D

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 lutego 2009

Przedstawiciele Sikorsky Aircraft poinformowali wczoraj o odbyciu pierwszego lotu przez najnowszą wersję D, produkowanego od 2 dekad śmigłowca S-76 Spirit. Nowa maszyna ma wzmocniony silnik i kompozytowe łopaty wirnika głównego.

S-76D jest zewnętrznie niemal identyczny do prezentowanego, obecnie produkowanego modelu C++. Mocniejsze silniki i nowe łopaty wirnika głównego, zwiększą jednak ładowność, z obecnych 2130 kg (łącznie z paliwem), do nieco ponad 2,5 t / Zdjęcie: Sikorsky Aircraft

Prototyp S-76, opartego konstrukcyjnie o UH-60 Black Hawk, wzniósł się po raz pierwszy w powietrze w 1977. Śmigłowiec, przeznaczony do przewozu 2 pilotów i do 12 pasażerów, odniósł spory sukces rynkowy, znajdując nabywców na kilkaset egz., w różnych wersjach cywilnych oraz wojskowych (głównie transportowych i VIP).

Modele cywilne (A, A+, A++, B, C, C+, C++), powstawały głównie przez montowanie coraz bardziej wydajnych silników i elektroniki pokładowej.

Ostatnia wersja D, rozwijana jest od 2006. Śmigłowiec został wyposażony w najmocniejsze do tej pory silniki, Pratt & Whitney 210S, o mocy 1070 KM każdy. Nowe są również kompozytowe łopaty wirnika głównego. Maszyna może działać w trybie cichym, nad terenami zurbanizowanymi. Układ napędowy został wyposażony w aktywny system zmniejszania wibracji. Awionikę, łącznie z autopilotem, dostarczył Thales. W opcji będzie można zakupić system antyoblodzeniowy wirnika głównego.

Pierwszy lot prototypu odbył się 7 lutego na lotnisku fabrycznym, na Florydzie. Trwał 30 minut. W trakcie próby oblatywacze, Greg Barnes i Mike Hardy, dokonali najpierw testu kołowania, później zawisu i manewrowania w zawisie, by na końcu odbyć lot poziomy, z prędkością ok. 70 km/h.

Sikorsky Aircraft planuje zakończenie certyfikacji śmigłowca w 2010. Wtedy powinny rozpocząć się pierwsze dostawy. Producent ujawnił, że dysponuje ponad 100 zamówieniami na S-76D.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.