Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Następne zamówienie na Vikingi

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 18 lutego 2009

Mimo, że Londyn zakupił ponad 100 przegubowych transporterów Bronco z Singapore Technologies Kinetics (STK), kontynuuje zamówienia na nieco mniejsze BvS10 ze szwedzkiej filii BAE Systems.

BvS 10 zyskały doskonałe opinie wykorzystujących je żołnierzy w Afganistanie. Ich główną zaletą są własności jezdne. Zaprojektowane jako arktyczne wszędołazy, spisują się znakomicie również w zupełnie odmiennym terenie. Wyjątkowo niski nacisk jednostkowy kilkukrotnie uchronił te pojazdy od detonacji min przeciwpancernych. BvS jest przy tym stosunkowo tani. Koszt jednostkowy to ok. 1 mln GBP, czyli średnio jedynie 2 razy więcej niż ciężarówek klasy MRAP, a kilkukrotnie mniej, niż klasycznych transporterów opancerzonych / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Pierwotne zamówienie, którego realizacja rozpoczęła się w 2005, opiewało na 108 egz. Pierwsze pojazdy tego typu zostały skierowane do Afganistanu rok później. W 2007 ministerstwo obrony zamówiło w BAE Systems Hagglunds kolejne 27 egz., a w czerwcu ubiegłego roku - 14 pojazdów.

W grudniu 2008 zawarto kolejną umowę - o dopancerzeniu BvS 10 - by zaledwie kilka dni później zamówić ponad sto konkurencyjnych, singapurskich Bronco (zobacz: Bronco potwierdzone), które mają identyczny układ konstrukcyjny lec z są większe i nowocześniejsze technologicznie.

Dlatego pewnym zaskoczeniem jest ogłoszona dwa dni temu kolejna umowa z BAE Systems Hagglunds. Zakłada ona dostawę 9 pojazdów, 7 w wersji podstawowej i 2 w wersji dowódczej. Wszystkie będą miały wzmocnione opancerzenie, wykonane pod kątem lepszego zabezpieczenia przed wybuchami min.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.