Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Freccia w służbie

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 lutego 2009

Włoskie wojska lądowe przejęły wczoraj oficjalnie pierwszy z 49 zamówionych transporterów opancerzonych 8x8 VBM (Veicolo Blindato Medio) Freccia. Pojazd jest pochodną niszczyciela czołgów B1 Centauro.

VBM Freccia jest jednym z cięższych i lepiej opancerzonych, współczesnych transporterów. Przy masie bojowej 28 t, przedni pancerz zapewnia ochronę przed ostrzałem z 25-mm armat, a przy zastosowaniu dodatkowego pancerza - armat kalibru 30 mm. Pojazd zapewnia również przeżycie 3 osobom załogi i żołnierzom desantu, w przypadku eksplozji miny o sile równowartej 6 kg TNT. Przy zastosowaniu dodatkowego opancerzenia, możliwym jest przetrwanie wybuchu 8 kg TNT / Zdjęcie: MO Włoch

Freccia powstał jako prywatne przedsięwzięcie grupy przemysłowej Socjeta Consortile Iveco Fiat-Oto Melara (CIO). Prototyp pojazdu zbudowano w 1996. W porównaniu do niszczyciela czołgów Centauro, ma nieco wydłużony i poszerzony kadłub oraz dwuosobową wieżę z działkiem małego kalibru.

Ostatecznie włoskie wojska lądowe zamówiły partię 49 egz. w 2006, a docelowo zamierzają pozyskać 249 wozów dla dwóch brygad zmechanizowanych.

Wśród nich 172 egz. mają być wozami w wersji standardowej dla 8 żołnierzy desantu, uzbrojonymi w armatę Oerlikon KBA kalibru 25 mm, zamontowane w wieży Hitfist Plus. 21 wozów ma być uzbrojone w moździerz kalibru 120 mm (zobacz: 2R2M dla włoskich Freccia), a pozostałe to pojazdy dowodzenia (20 egz.), zabezpieczenia technicznego, medyczne i przeciwpancerne. Te ostatnie będą wyposażone w dwie wyrzutnie ppk Rafael Spike LR. Prototyp tej wersji już istnieje - wyrzutnie umieszczono na wieży Hitfista, a pierwsze strzelanie zaplanowano na maj lub czerwiec.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.