Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus zmniejsza tempo, ale nie zwalnia

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 21 lutego 2009

Władze Airbusa poinformowały przedwczoraj, o niewielkiej, negatywnej korekcie planów produkcyjnych na bieżący rok. Koncern nie planuje jednak zwolnień pracowników.

Airbus wyprodukował w ubiegłym roku rekordową - w ciągu prawie 40 lat istnienia - liczbę samolotów: 483 egz. W 2009 europejski koncern prawdopodobnie nie poprawi tego wyniku, choć chce zanotować bardzo zbliżony poziom produkcji.

Według przedstawicieli producenta, od października będzie budowanych miesięcznie nie, jak obecnie, 36, a 34 egz. stosunkowo małych samolotów rodziny A320. Oznacza to zmniejszenie rocznej produkcji jedynie o 6 maszyn.

Poziom produkcji większych A330/A340 ma pozostać taki sam: 8,5 samolotu na miesiąc. Nie ujawniono natomiast planów, dotyczących produkcji największych maszyn, A380. Można jednak przypuszczać, że Airbus będzie chciał dotrzymać słowa i dostarczyć w bieżącym roku 15-20 tych olbrzymich samolotów (zobacz: A380 ciągle z poślizgiem). To z kolei pozwoliłoby uzupełnić zmniejszenie produkcji maszyn rodziny A320.

Władze Airbusa potwierdziły, że nie planują w 2009 zwolnień pracowników. W istocie redukcje kosztów i zatrudnienia prowadzone są w koncernie stopniowo, od 2007 (z powodu opóźnień programu A380, A400M i ówcześnie niekorzystnego kursu dolara do Euro), choć do tej pory nie przeprowadzono najbardziej bolesnych cięć. Dwa lata temu zakładano rozwiązanie umów z 10 tys. osób do 2011, jednak wykonanie decyzji znacznie się opóźnia, z powodu szybkiego wzrostu produkcji, a obecnie - ponownie bardziej korzystnego kursu Euro.

W przeciwieństwie do Airbusa, cywilna część Boeinga nadal zamierza zwolnić prawie co szóstego zatrudnionego: 10 tys. osób (zobacz: Zwolnienia w Boeingu). Kilka dni temu prezes Jim McNerney wykluczył, by ratować część stanowisk, przez zmniejszenie płac. Uznał to za rozwiązanie niszczące zdrową rywalizacje i konkurencję.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.