Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa F/A-18F na Florydzie

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 16 marca 2018

14 marca po południu należący do US Navy samolot wielozadaniowy Boeing F/A-18F wykonywał rutynowy lot treningowy po starcie z bazy Oceana w Wirginii, lecąc do bazy Key West na Florydzie. O 16:30 czasu lokalnego, podczas podejścia do lądowania maszyna zaczęła palić się w powietrzu. Piloci zdecydowali się na katapultowanie. Płonący samolot spadł do wody blisko 2 km od pasa lotniska Boca Chica Field i przewrócił się do góry otwartym podwoziem.

Wrak rozbitego niedaleko bazy Key West na Florydzie samolotu F/A-18F / Zdjęcie: twitter – Hope Hodge Seck

Po lotników, którzy też wpadli do wody, poleciał śmigłowiec SH-60 Seahawk. Obu zabrano na pokład, by ich przewieźć do Lower Keys Medical Center. Okazało się jednak, że odnieśli oni tak poważne obrażenia, że nie udało się ich uratować. Obaj zmarli.

Ofiary katastrofy to Lt. Cmdr. James Brice Johnson – pilot, i Lt. Caleb Nathaniel King – operator systemów uzbrojenia. Pierwszy ukończył US Air Force Academy w 2007, a drugi US Naval Academy w 2012.

Śmigłowiec SH-60 Seahawk w czasie akcji ratowniczej po wypadku samolotu F/A-18F / Zdjęcie: US Navy

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Bada to Mishap Investigation Board.

Rozbity samolot to wielozadaniowy Boeing F/A-18F należący do Strike Fighter Attack Squadron (VFA) 213 Black Lions bazujący w Naval Air Station Oceana w Wirginii, przydzielony do Carrier Air Wing Eight.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.