American Airlines z bazą w Dallas/Fort Worth zamówiły 22 Boeingi 787-8 i 25 787-9 z opcją na 28 kolejnych samolotów tych typów. Katalogowa wartość twardego zamówienia jest szacowana na 12,3 mld USD. Boeingi 787-8 mają być dostarczane od 2020, a 787-9 od 2023.
Nowe samoloty mają zastąpić najstarsze z używanych obecnie przez American Airlines maszyn podobnej wielkości. Boeingi 787-8 najstarsze z 767-300ER, a 787-9 Airbusy A330-300 i Boeingi 777-200. Airbusy pochodzą z okresu przed fuzją American z US Airways.
Władze kompanii twierdzą, że do ostatniej chwili dopuszczały wybór konkurencyjnej oferty Airbusa. Europejski koncern oferował samoloty A350 i A320neo. Ostatecznie miał zdecydować argument o ujednoliceniu floty kompanii. Obecnie American Airlines eksploatują 20 Boeingów 787-8 i 15 787-9 (Pierwszy Boeing 787-9 dla American, 2016-09-16). Przy okazji nowego zamówienia linie formalnie zrezygnowały z zamówionych opcjonalnie w 2005 przez US Airways 22 Airbusów A350.