Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mi-8 w Chabarowsku

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 11 kwietnia 2018

Dziś rano w rejonie Chabarowska – miasta na Dalekim Wschodzie Rosji – lot treningowy (egzaminacyjny) wykonywała załoga śmigłowca M-8. Lot odbywał się w deszczu i mgle, przy wietrze przekraczającym 10 m/s, w temperaturze nieco powyżej zera. Z niewiadomych przyczyn śmigłowiec rozbił się na niezamieszkanym terenie na skrzyżowaniu ulic Antiennaja  i Chirurgiczeskaja.

Spalone szczątki rozbitego w Chabarowsku śmigłowca Mi-8 kompanii Wostok / Zdjęcie: MCzS FR

Gdy na miejsce wypadku przybyli ratownicy okazało się, że wrak śmigłowca spłonął. Wszyscy nim lecący zginęli na miejscu. Na ziemi nikomu nic się nie stało, nie zanotowano też strat materialnych. Fragmenty śmigłowca znajdowano w promieniu kilometra. Rejestratory pokładowe już znaleziono.

Według wstępnych ustaleń, pilot śmigłowca próbował lądować awaryjnie. Prawdopodobnie z powodu awarii technicznej śmigłowca. Inna wersja mówi o zaczepieniu wirnikiem o drzewo we mgle.

Ofiary katastrofy to: instruktor – egzaminator Aleksiej Sztanko, dowódcy załogi – Dmitrij Makarow, Anton Jermakow i Wiktor Posochow, oraz drugi pilot Igor Ulianow i mechanik pokładowy Jurij Boroda. Władze Chabarowska zapowiedziały wypłacenie ich rodzinom po milionie rubli. 2,,025 mln rubli ma też wypłacić ubezpieczyciel śmigłowca – kompania Sogaz. 12 kwietnia ogłoszono dniem żałoby w Chabarowsku.

Rozbity śmigłowiec to transportowy Mi-8PS-9 nr rej. RA-24640, nr ser. 8635. Należał do kompanii Wostok.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.