Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjskie An-124 nie dla NATO

Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 17 kwietnia 2018

Kompania Wołga-Dniepr poinformowała dowództwo NATO o zerwaniu umowy o przewozach dużych ładunków samolotami An-124-100 w ramach programu SALIS. Oznacza to, że od 2019 Sojusz będzie uzależniony w tym zakresie głównie od możliwości ukraińskich Awialinii Antonowa (Antonov Airlines). Wypowiedzenie umowy przez rosyjską kompanię ma być częścią odpowiedzi na sankcje państw Zachodu wobec Moskwy w związku z wydarzeniami w Ukrainie i Syrii.

Samoloty An-124-100 kompanii Wołga-Dniepr / Zdjęcie: uvao.ru

Rosyjska kompania od wielu lat przewozi duże ładunki na rzecz państw NATO, głównie Niemiec i Francji. Od 2010 wielkość jej przewozów rośnie kosztem ukraińskiego konkurenta, który ma poważne problemy techniczne. W 2016 obaj partnerzy zerwali współpracę. Analitycy oceniają, że Ukraińcy mogą mieć problemy z pełnym zastąpieniem Rosjan w zakresie spełnienia potrzeb Sojuszu Północnoatlantyckiego.

Zgodnie z umową SALIS (obejmującą blisko 20 państw NATO), w 2016 godzina lotu An-124 kosztowała 37 tys. Euro, a w latach 2017 i 2018 cena wzrosła do 38,6 tys. Euro. Wypożyczenie tych samych samolotów przez francuską ICS jest znacznie droższe. Godzina lotu An-124 realizowanego za jej pośrednictwem kosztuje 67,5 tys. Euro (w 2016 było to 49 tys. Euro).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.