Kompania Wołga-Dniepr poinformowała dowództwo NATO o zerwaniu umowy o przewozach dużych ładunków samolotami An-124-100 w ramach programu SALIS. Oznacza to, że od 2019 Sojusz będzie uzależniony w tym zakresie głównie od możliwości ukraińskich Awialinii Antonowa (Antonov Airlines). Wypowiedzenie umowy przez rosyjską kompanię ma być częścią odpowiedzi na sankcje państw Zachodu wobec Moskwy w związku z wydarzeniami w Ukrainie i Syrii.
Rosyjska kompania od wielu lat przewozi duże ładunki na rzecz państw NATO, głównie Niemiec i Francji. Od 2010 wielkość jej przewozów rośnie kosztem ukraińskiego konkurenta, który ma poważne problemy techniczne. W 2016 obaj partnerzy zerwali współpracę. Analitycy oceniają, że Ukraińcy mogą mieć problemy z pełnym zastąpieniem Rosjan w zakresie spełnienia potrzeb Sojuszu Północnoatlantyckiego.
Zgodnie z umową SALIS (obejmującą blisko 20 państw NATO), w 2016 godzina lotu An-124 kosztowała 37 tys. Euro, a w latach 2017 i 2018 cena wzrosła do 38,6 tys. Euro. Wypożyczenie tych samych samolotów przez francuską ICS jest znacznie droższe. Godzina lotu An-124 realizowanego za jej pośrednictwem kosztuje 67,5 tys. Euro (w 2016 było to 49 tys. Euro).