Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Inwestujcie w latający spodek

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 kwietnia 2018

Jednym z najniezwyklejszych statków powietrznych, jakie można zobaczyć podczas rozpoczętych dzisiaj targów lotnictwa lekkiego AERO Friedrichshafen jest latający spodek, nazwany Discopter Air Taxi. Jego amerykański producent promuje go jako pionowzlot nowej generacji.

Pełnowymiarowy model pasażerskiego latającego spodka Discopter, wystawiona na targach we Friedrichshafen / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W porównaniu z klasycznymi śmigłowcami Discopter ma być bezpieczniejszy, mieć prostszą konstrukcję układu sterowania lotem i, bardziej zwartą konstrukcję. Do jego przewag mają zaliczać się także mniejsze zużycie paliwa i lepsza odporność na zderzenia z ptakami i bezzałogowymi statkami latającymi.

Discopter, napędzany dwoma silnikami samochodowymi o mocy 450 KM każdy, ma być zdolny do uniesienia w powietrze 5-9 osób, znajdujących się w osłoniętej kabinie. Jego zasięg obliczeniowy to ok. 1000 km.

Producent prezentuje Discoptera jako pełnowymiarowy model koncepcyjny, zachęcając inne przedsiębiorstwa branży lotniczej i motoryzacyjnej do dołączenia do projektu. Poszukiwani są także inwestorzy, chętni do wyłożenia funduszy na rozwój i produkcję pasażerskiego latającego spodka. Według wstępnych szacunków cena jednostkowa Discoptera wynosić ma ok. 150 tys. euro.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.