Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Premiera Breezera Sport

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 kwietnia 2018

Niemiecki producent samolotów lekkich Breezer Aircraft zaprezentował we Friedrichshafen swój najnowszy samolot Breezer Sport.

Samolot lekki Breezer Sport prezentowany na wystawie lotniczej we Friedrichshafen / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Breezer Aircaft to spółka zajmująca się produkcją samolotów lekkich od 1999. Jej specjalnością są samoloty o konstrukcji metalowej. Wielu producentów zdecydowało się przerzucić na kompozyty, jednak inżynierowie z Breezera preferują duraluminium. Ich najnowsze dziecko Breezer Sport również zbudowano z metalu.

Jednym z podstawowych celów, poza własnościami użytkowymi samolotu, jest osiągnięcie jak najmniejszego oporu. Większość połączeń elementów pokrycia płatowca wykonano przty pomocy nitów z łbami wpuszczonymi. Jak mawiają konstruktorzy Breezera Sport – mniejszy opór oznacza większą prędkość.

Osłony silnika dostosowano do zabudowania silnika Rotax 912 ULS lub 915 iS. Ze względu na potrzebę zabudowy dość dużej chłodnicy silnika, konieczne było wykonanie dużego wlotu powietrza typu NACA w bocznej osłonie silnika – to wyróżnia Breezera Sport od poprzedników Breezera 400 i 600.

Nowy Breezer ma trójpodporowe podwozie z golenią przednią. Mechanizm napędzany silnikiem elektrycznym pozwala na wciąganie podwozia w locie w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego.

Awionika obejmuje zestaw wyświetlaczy ciekłokrystalicznych Garmin G3X z funkcją ruchomej mapy. Poprzez łącze bezprzewodowe można ją zintegrować z mobilnymi urządzeniami jak tablet lub smartfon. Samolot jest też wyposażony w Autopilota.

Breezer Sport ma rozpiętość 7,76 m i długość 6,92 m. Szerokość kabiny z dwoma miejscami umieszczonymi obok siebie wynosi 1,16 m. Samolot w locie poziomym rozwija prędkość 245 km/h, a maksymalna prędkość dopuszczalna to 290 km/h. Zbiornik o pojemności 105 dm3 zapewnia zasięg wynoszący 1400 km.

Breezer Sport może być certyfikowany jako Experimental, samolot ultralekki (ograniczenie masy startowej do 472,5 kg) lub LSA (ograniczenie masy startowej do 600 kg).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.