Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Początek prób VRT300

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 kwietnia 2018

Biuro projektowe VR-Technołogii, wchodzące w skład holdingu Wiertalioty Rossii, rozpoczęło próby naziemne głównych instalacji i zespołów bezzałogowego śmigłowca VRT300. Próby w locie bsl mają się rozpocząć przed końcem bieżącego roku.

Prototyp VRT300 ma wzbić się w powietrze przez końcem tego roku / Zdjęcie: VR-Technołogii

Dotychczas zatwierdzono konfigurację, która stała się podstawą do opracowania prototypu o maksymalnej masie startowej wynoszącej 300 kg. Będzie on używany do testowania wszystkich instalacji i wyposażenia, a także do prób przewozu ładunku i działania naziemnych urządzeń monitorujących i sterujących lotem.

Zdefiniowaliśmy konfigurację i wymagania techniczne dla śmigłowca i wybraliśmy dostawców głównych instalacji i zespołów VRT300. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca tego roku rozpoczniemy jego próby w locie. Rozwiązania techniczne VRT300 zapewnią mu bezawaryjne działanie, niezawodność i bezpieczeństwo, które są wymagane do wejścia na międzynarodowy rynek cywilnych bsl – powiedział Aleksandr Ochońko, dyrektor generalny VR-Technołogii.

VRT300 został opracowany w dwóch wersjach: Arctic Supervision – wyposażony w radar do pomiaru grubości pokrywy lodu i operowania w warunkach arktycznych i Opticvision – o zwiększonym zasięgu, do wykonywania misji dozorowych i obserwacyjnych.

Priorytetowym zadaniem VRT300 Arctic Supervision jest wparcie rozwoju infrastruktury transportowej na wodach okalających Arktykę i eksploracji obszarów podbiegunowych. Producent przewiduje, że będzie on nieodzownym elementem wyposażenia lodołamaczy i platform wiertniczych. Dzięki udźwigowi wynoszącemu 70 kg, VRT300 może przewozić np. żywność i sprzęt medyczny, wykonywać operacje poszukiwawczo-ratownicze i określać parametry pól lodowych, na których mogą być zakładane stacje naukowo-badawcze.

VRT300 Opticvision przeznaczony jest do wykrywania, zapobiegania i eliminowania sytuacji awaryjnych podczas wydobywania i transportu surowców energetycznych. Inne zadania, jakie może wykonywać to diagnostyka napowietrznych linii przesyłowych, tworzenie map terenu, transport ładunków, poszukiwania, a także monitorowanie stanu środowiska naturalnego, dróg i infrastruktury drogowej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.