Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa Uber z NASA

Lotnictwo cywilne, Wojska lądowe, 09 maja 2018

Podczas Uber Elevate Summit kompania Uber podpisała drugie Space Act Agreement z NASA. Zgodnie z nim, strony mają opracować model symulujący miejski transport lotniczy. Uberowi zależy na współpracy z agencją rządową, by mieć wpływ na przygotowywane regulacje dotyczące tej dziedziny lotnictwa – Urban Air Mobility (UAM).

Symulacja ruchu powietrznych taksówek wykorzystujących jako lądowiska dachy wysokich budynków / Ilustracja: Uber

Pierwsze porozumienie Ubera i NASA, z listopada 2017, miało charakter wstępny. Dopiero drugie zawiera bardziej konkretne, praktyczne ustalenia. Zgodnie z umową, Uber dostarczy NASA szczegółowe dane dotyczące planów wykorzystania latających taksówek. Agencja użyje ich do symulacji lotów nad obszarem Dallas – Fort Worth (drugim obszarem testów ma być Los Angeles). Scenariusze symulacji będą dotyczyły ruchu lotniczego małych statków powietrznych, unikania kolizji i ograniczania ich skutków oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.

Uber planuje, że jego latające taksówki będą operować z dachów wysokich budynków. Każde lądowisko będzie zdolne do przeprowadzenia 200 operacji startów lądowań na dobę. Przeciętny lot będzie trwał ok. 5 minut zamiast 30-minutowej jazdy samochodem.

Jeden z projektów latającej taksówki Ubera. Napędy pojazdu i systemy kontroli lotu są w pełni elektryczne / Ilustracja: Uber

Latająca taksówka – UberAIR, nad którą obecnie pracują specjaliści Ubera, ma cztery wirniki nośne i jedno śmigło nadające ruch postępowy. Wszystkie napędzane są silnikami elektrycznymi. Pojazdy mają latać na wysokości 300-400 m.

Docelowy pojazd może mieć inną konstrukcję niż przewidują projekty. Prezentacja w pełni funkcjonalnej latającej taksówki ma odbyć się podczas World Expo w Dubaju. Eksperymentalny system ma rozpocząć funkcjonowanie w 2020. W pełni funkcjonalne taksówki powietrzne mają obsługiwać Igrzyska Olimpijskie w 2028 w Los Angeles.

W projektowaniu nowych pojazdów Uber współpracuje nie tylko z NASA. Kompania zawarła też umowę z US Army. Na wstępne prace nad pojazdem przydatnym także dla wojska strony przeznaczyły milion dolarów, równo dzieląc nakłady.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.