Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nimrody zostaną uziemione

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 12 marca 2009

Od 31 marca zostaną wstrzymane wszystkie zagraniczne loty samolotów morskich i rozpoznawczych Nimrod MR2 oraz R1. Powodem jest koniczność uszczelnienia instalacji paliwowej.

Pierwotnie zbudowane jako samoloty morskie, zostały częściowo przebudowane na maszyny rozpoznania radioelektronicznego, a 6 egz. otrzymało elektro-optyczne głowice L-3Wescam MX-15, uzyskując zdolność do działań lądowych. Jeden z takich samolotów rozbił się nad Afganistanem, doprowadzając do największych, jednorazowych strat od czasu Wojny Falklandzkiej / Zdjęcie: RAF

2 sierpnia 2006 rozpoznawczy Nimrod MR2 (nr XV230), prowadzący misję nad prowincją Panjwaii, na południowy zachód od Kandaharu, zapalił się i wybuchł w powietrzu. Zginęło 14 żołnierzy. Członkowie komisji badania wypadków lotniczych, po ponad rocznym śledztwie, ustalili, że przyczyną katastrofy był wyciek paliwa, którego opary wybuchły po zetknięciu się z gorącym powietrzne, z równie nieszczelnych przewodów silnikowych.

Mimo upływu kolejnych 14 miesięcy, brytyjskie ministerstwo obrony oznajmiło, że usprawnienia instalacji maszyn zostały wprowadzone jedynie w paru egz. W związku z tym zdecydowano, że od 31 marca przerwana zostanie normalna eksploatacja Nimrodów. Od tej pory, przynajmniej przez 3-4 miesiące i przy pomocy techników z jednostek operacyjnych, będą trwały remonty niezmodyfikowanych samolotów.

W tym czasie naprawione wcześniej Nimrody będą wykonywać misje jedynie z Wysp Brytyjskich, dla zapewnienia ochrony kraju. Wszystkie inne akcje (koncentrujące się z reguły w rejonie Bliskiego Wschodu), będą realizowane przez inne samoloty brytyjskie i maszyny amerykańskie.


Drukuj Góra