Od 31 marca zostaną wstrzymane wszystkie zagraniczne loty samolotów morskich i rozpoznawczych Nimrod MR2 oraz R1. Powodem jest koniczność uszczelnienia instalacji paliwowej.
2 sierpnia 2006 rozpoznawczy Nimrod MR2 (nr XV230), prowadzący misję nad prowincją Panjwaii, na południowy zachód od Kandaharu, zapalił się i wybuchł w powietrzu. Zginęło 14 żołnierzy. Członkowie komisji badania wypadków lotniczych, po ponad rocznym śledztwie, ustalili, że przyczyną katastrofy był wyciek paliwa, którego opary wybuchły po zetknięciu się z gorącym powietrzne, z równie nieszczelnych przewodów silnikowych.
Mimo upływu kolejnych 14 miesięcy, brytyjskie ministerstwo obrony oznajmiło, że usprawnienia instalacji maszyn zostały wprowadzone jedynie w paru egz. W związku z tym zdecydowano, że od 31 marca przerwana zostanie normalna eksploatacja Nimrodów. Od tej pory, przynajmniej przez 3-4 miesiące i przy pomocy techników z jednostek operacyjnych, będą trwały remonty niezmodyfikowanych samolotów.
W tym czasie naprawione wcześniej Nimrody będą wykonywać misje jedynie z Wysp Brytyjskich, dla zapewnienia ochrony kraju. Wszystkie inne akcje (koncentrujące się z reguły w rejonie Bliskiego Wschodu), będą realizowane przez inne samoloty brytyjskie i maszyny amerykańskie.