Według Kazańskiego Wiertoliotnowo Zawoda (Kazan Helicopters), w ciągu najbliższych 3 lat, program rozwoju następcy Mi-8, Mi-38 zostanie dofinansowany kwotą ok. 3 mld RUB.
Nowa konstrukcja jest rozwijana już od ponad ćwierć wieku, jednak upadek ZSRS, a później kryzys Rosji, spowodowały poważne opóźnienia programu. Mi-38 będzie wykonany z dużym udziałem kompozytów i podzespołów zagranicznych (oficjalnie jest to konstrukcja Euromil, spółki Eurocoptera i Moskiewskiej Fabryki Śmigłowców im. Michaiła Mila). M.in. w maju ubiegłego roku podpisano wstępną umowę z Pratt & Whitney o dostawach silników PW127TS, które mają być montowane i modernizowane w Rosji (zobacz: Pratt & Whitney dla Mi-38).
Rozwój Mi-38 został już wcześniej wpisany do federalnego programu celowego, jednak z niższym, od obecnie planowanego, poziomem finansowania. Tymczasem, według producenta, na dokończenie programu prób (co powinno nastąpić w bieżącym roku) i na przygotowanie produkcji seryjnej, Kazan ma otrzymać 3 mld RUB, czyli ok. 300 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodzić z budżetu federalnego, połowa z funduszy OPK Obronprom (w skład którego wchodzą również zakłady im. Mila).
Seryjna produkcja Mi-38 powinna rozpocząć się w 2010.