Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy system ochrony czołgów

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 08 lipca 2018

Niemiecki IBD Deisenroth Engineering przedstawił nowy system aktywnej ochrony pojazdów pancernych – SMART-PROTech. Ma to być względnie tania i skuteczna odpowiedź na zagrożenie stwarzane przez pociski z głowicami tandemowymi. Nowy produkt to rodzaj hybrydy, pozbawionej wad dotychczas oferowanych systemów aktywnych, które zresztą nie są akceptowane w niektórych krajach, a jednocześnie dającej duże prawdopodobieństwo pokonania atakującego pocisku.

Proponowana przez niemiecki IBD Deisenroth Engineering wizja użycia systemu SMART-PROTech (moduły czerwone, niebieskie to moduły ochrony pasywnej) do ochrony czołgu podstawowego / Ilustracja: IBD Deisenroth Engineering

SMART-PROTech składa się z modułów, z których każdy zawiera czujnik i jeden lub dwa przeciwpociski – zależnie rozmiaru, położenia i orientacji modułu. Jeden z ładunków jest skierowany zwykle skośnie do góry, a drugi skośnie w dół. Czujnik reaguje jedynie na duże ładunki, które mogłyby zniszczyć chroniony pancerz. Gdy pojazd zostaje trafiony przez głowicę tandemową, głowica prekursora zostaje zneutralizowana przez pancerz pasywny, a uderzenie aktywuje ładunek, który niszczy głowicę główną. Każdy moduł jest wyposażony w lekką osłonę zapobiegającą przypadkowym uszkodzeniom.

Zasada działania systemu SMART-PROTech. Uderzenie prekursora w moduł aktywuje ładunek, który niszczy głowicę główną / Ilustracja: IBD Deisenroth Engineering

Moduły SMART-PROTech są całkowicie niezależne od systemów chronionego pojazdu. Instaluje się je na zewnątrz pancerza głównego. Zdaniem specjalistów IBD, pozwala to na uzyskanie mniejszej masy całkowitej chronionego obiektu i niskiego kosztu w stosunku do innych systemów ochrony aktywnej.

Moduły SMART-PROTech używane przez IBD Deisenroth Engineering do testów nowego systemu / Zdjęcie: IBD Deisenroth Engineering

IBD oferuje moduły ceramiczne, dostosowane do kształtu chronionego pancerza, znacznie lżejsze niż moduły stalowe o podobnych parametrach ochronnych. System został już wstępnie przetestowany, okazując się skuteczny przeciwko różnym typom przenośnych zestawów przeciwpancernych. Teraz IBD poszukuje producenta platform opancerzonych, z którym mógłby przeprowadzić próby na realnym pojeździe.

Inna wizja użycia systemu SMART-PROTech do ochrony pojazdu opancerzonego – w tym wypadku bojowego wozu piechoty / Ilustracja: IBD Deisenroth Engineering 

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.