Trwająca właśnie wystawa lotnicza w Farnborough była okazją do pierwszej prezentacji w locie samolotu transportowego LM-100J. Jest to cywilna wersja popularnego wojskowego samolotu transportowego Lockheed Martin C-130J Super Hercules.
Co ciekawe, podczas wystawy w Farnborough w 1970, Lockheed zaprezentował pierwszą cywilną wersję Herkulesa – samolot transportowy L-100. Po blisko 50 latach, samolot powraca w nowej, doskonalszej odsłonie. LM-100J został wyposażony w nowoczesną awionikę i nowe silniki Rolls-Royce AE2100D3.
Lockheed zebrał już 25 zamówień na cywilną wersję Super Herculesa. Jednym z zamawiających jest dotychczasowy użytkownik L-100 ASL Aviation – właściciel Safari w Republice Południowej Afryki, a także brazylijskie przedsiębiorstwo Bravo Industries specjalizujące się w przewozach towarowych. Jest także klient, którego nazwy producent samolotów nie ujawnia.
L-100 były produkowane w latach 1964-1992. Powstało 100 samolotów tego typu. LM-100J ma zastąpić wysłużonego poprzednika.
LM-100J zwrócił uwagę widzów swoim pokazem w locie wykonanym pierwszego dnia wystawy. Choć prezentacje w powietrzu samolotów tego typu są na ogół mało spektakularne, tym razem LM-100J zaskoczył widzów zgromadzonych na lotnisku w Farnborough wykonując pętlę (nieco nieforemną, ale wykonał ją jednak duży samolot transportowy – choć oczywiście bez żadnego ładunku). Pokaz drugiego dnia wystawy nie był już tak spektakularny…