Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2018: Aero ujawnia F/A-259

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 18 lipca 2018

W Farnborough czeskie przedsiębiorstwo Aero Vodochody zaprezentowało projekt nowego samolotu uderzeniowego F/A-259 Striker.

F/A-259 ma być zaoferowany US Air Force jako nowy lekki samolot uderzeniowy / Ilustracja: Aero Vodochody

Projekt F/A-259, opracowany we współpracy z izraelską spółką Lahav, wchodzącą w skład Israel Aerospace Industries, oparty jest na konstrukcji L-159 Advanced Light Combat Aircraft (ALCA) i podobnie jak on ma być napędzany silnikiem F124-GA-100. Wyposażenie kabiny Strikera stanowić ma awionika glass cockpit z 2 kolorowymi wyświetlaczami wielofunkcyjnymi, kompatybilna z okularowymi wzmacniaczami obrazu (NVG), łącze informacyjne i sterownice HOTAS. Samolot wyposażony będzie w izraelski radar mogący pracować jako urządzenie z syntetyczną aperturą / wskaźnik naziemnych celów ruchomych. Opcjonalnie dla użytkowników F/A-259 dostępny ma być radar z anteną fazowaną i nahełmowy wskaźnik celów, urządzenia łączności satelitarnej i sonda umożliwiająca pobieranie paliwa podczas lotu.

Na 7 węzłach pod skrzydłami i kadłubem Striker ma przenosić uzbrojenie o masie 2720 kg, obejmujące bomby klasyczne i kierowane laserowo, kierowane i niekierowane pociski rakietowe oraz zasobnik z dwulufowym działkiem kal. 20 mm. Samolot będzie też przystosowany do przenoszenia zasobników rozpoznawczych i celowniczych.

Według danych przedstawionych przez producenta F/A-259 ma rozwijać prędkość maksymalną M0,82 i prędkość wznoszenia 53 m/s. Maksymalna wysokość lotu to 13 100 m. Dopuszczalny wskaźnik przeciążeń konstrukcji wynosić ma n=+8/-4.

Jak powiedział Giuseppe Giordo, prezes i dyrektor generalny Aero: W dzisiejszych czasach wojska lotnicze wielu krajów szukają rozwiązania, w jaki sposób zrealizować wiele różnych misji w przystępny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej przeżywalności samolotu i jego załogi. Aero i IAI wprowadzają samolot wielozadaniowy F/A-259 Striker, mający zdolności bojowe, które spełniają potrzeby wojska na całym świecie, zapewniając wysoką skuteczność przy niskich kosztach nabycia, eksploatacji i obsługi.

Benjamin Cohen, dyrektor generalny Lahav dodał: Nasza współpraca z Aero Vodochody oferuje US Air Force imponujące osiągi F/A-259, z nowymi innowacyjnymi urządzeniami IAI, w celu spełnienia wymagań stawianych w konkursie OA-X.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.