Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gulfstream G500 z certyfikatami FAA

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 lipca 2018

Samolot odrzutowy klasy biznes Gulfstream G500 otrzymał 20 lipca Certyfikat Typu i Certyfikat Produkcyjny Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA). Drugi z wymienionych dokumentów potwierdza, że procesy produkcyjne przedsiębiorstwa są zgodne z Federalnymi Przepisami Lotniczymi (FAR). G500 jest pierwszym skonstruowanym od podstaw samolotem Gulfstreama, który otrzymał tego samego dnia obydwa certyfikaty.

Gulfstream planuje dostarczenie pierwszego seryjnego G500 w czwartym kwartale tego roku / Zdjęcie: Gulfstream

Otrzymanie Certyfikatu Typu i certyfikatu produkcyjnego w tym samym dniu mówi o rygorystycznym charakterze programu G500 i dążeniu do doskonałości całego zespołu Gulfstreama. Dziesiątki tysięcy godzin badań laboratoryjnych w połączeniu z ponad 5000 godzin, które wylatało pięć samolotów przedseryjnych pomogą nam zapewnić, że dsotarczamy klientom wydajne, niezawodne i dopracowane samoloty. Cieszymy się, że możemy zakończyć proces certyfikacji typu, ukończyć audyt certyfikacji produkcyjnej i przejść do kolejnego etapu tego programu – dostarczania samolotów. Doceniamy staranność FAA i współpracę przy certyfikowaniu tego samolotu i potwierdzeniu możliwości naszych nowych zakładów produkcyjnych. Z niecierpliwością czekamy na pojawienie się G500 w hangarach naszych klientów – powiedział prezes Gulfstreama Mark Burns.

Jeden z przedseryjnych G500 zakończył niedawno światowe tournee, pokonując prawie 240 760 km, zatrzymując się w 44 miastach i odwiedzając 18 krajów na sześciu kontynentach w ciągu zaledwie 7 miesięcy. Trasa obejmowała m. in. przeloty do 20 miast w ciągu 18 dni. Podczas swojej światowej prezentacji G500 ustanowił 22 rekordy prędkości pomiędzy parami miast, w tym przebywając trasę z West Palm Beach na Florydzie do Sewilli w Hiszpanii, w 7 h 4 min (z prędkością M0,90) i z Genewy do Chicago w 8 h 1 min z taką samą prędkością.

Oprócz tego G500 ustanowił rekordy lotu z Sewilli do Abu Zabi w 5 h 44 min, z Van Nuys w Kalifornii do Keāhole na Hawajach w 4 h 52 min, z Englewood w Kolorado do White Plains w stanie Nowy Jork w 2 h 56 min, z Toronto do Savannah w 1 h 42 minuty, z Hong Kongu do Jebel Ali (ZEA) w 7 h 8 min, z Jebel Ali do Genewy w 6 h 18 min, z Chicago do San Jose w Kalifornii w 3 h 34 min, z Ad-Dauhy do Shannon w Irlandii w 7 h 35 min i z Shannon do Savannah w 7 h 2 min (wszystkie loty z prędkością M0,90) oraz z Moskwy do Hongkongu w 8 h 33 min z prędkością M0,88 (Rekordowe przeloty pary Gulfstreamów, 2018-05-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.