Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Flaris już w Babimoście

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 31 sierpnia 2018

Odrzutowiec Flaris LAR 1 został przetransportowany do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost. Tutaj zostaną przeprowadzone jego próby kołowania. Stąd też samolot po raz pierwszy wzbije się w powietrze.

Odrzutowiec Flaris LAR 1 na terenie portu lotniczego Zielona Góra-Babimost / Zdjęcie: Flaris Team

Inżynierowie ze spółki Metal-Master – producenta Flarisa – ponownie przeprowadzili jego ważenie, niwelację i kontrolę układu sterowania lotem. Oprócz tego przeprowadzono, pod nadzorem specjalistów z Urzędu Lotnictwa Cywilnego, próby naziemne silnika Williams International FJ33-5A, wyposażony w nowej generacji elektroniczny układ sterowania (ECU), opracowany i wyprodukowany przez inżynierów Williamsa.  

ECU jest układem cyfrowym zarządzającym całościowo parametrami silnika i jego instalacji, w tym zasilania paliwem. ECU optymalizuje zużycie paliwa i precyzyjnie steruje ciągiem silnika. Układ współpracuje z autorskim komputerem pokładowym samolotu FFAS (FLARIS FLIGHT ASSITANCE SYSTEM) opracowanym przez inżynierów Metal-Master. 

FFAS, wyposażony w bardzo szybki procesor, odpowiada za kontrolę i monitoring stanu technicznego wszystkich urządzeń pokładowych samolotu. Obecnie prowadzone są prace laboratoryjne, które mają potwierdzić jego zdolności wspomagania pracy pilota podczas każdego z krytycznych etapów lotu, tak by Flaris LAR 1 w niedalekiej przyszłości mógł stać się samolotem opcjonalnie pilotowanym. Celem projektantów Flarisa jest uproszczenie pilotażu, aby odrzutowiec mógł zostać dopuszczony do użytkowania przez pilotów mających licencję amatorską. 

Według przedstawicieli producenta oblot Flarisa ma nastąpić w ciągu najbliższych tygodni. Serdecznie dziękujemy dyrekcji portu lotniczego w Zielonej Górze za udostępnienie nam lotniska do przeprowadzenia prób w locie samolotu oraz za życzliwe przyjęcie i pomoc – mówi Rafał Ładziński,  pomysłodawca i producent odrzutowca Flaris LAR 1 (Kolejne testy Flarisa, 2017-12-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.