Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny uszkodzony F-22A

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 13 października 2018

11 października ok. 13:00 czasu lokalnego w bazie Elmendorf-Richardson (JBER) w Anchorage na Alasce po powrocie z lotu treningowego lądował myśliwiec stealth F-22A. Prawdopodobnie z powodu awarii lewego podwozia głównego samolot zahaczył lewym skrzydłem o pas lotniska. Pilotowi nic się nie stało i zdołał on bezpiecznie opuścić kabinę.

Na jednym z dostępnych, niskiej jakości zdjęć można zobaczyć, że po awaryjnym lądowaniu F-22A uległ poważnym uszkodzeniom lewego skrzydła

Przedstawiciele JBER nie ujawnili, co było przyczyną wypadku. Przyczyny awarii są dopiero badane. Wstępne szacunki wskazują na to, że naprawa uszkodzonego F-22A może być bardzo droga ze względu na zakres uszkodzeń, widocznych na dostępnych zdjęciach. Potrzebne będą zarówno naprawy struktury płatowca, jak i jego pokryć związanych z zachowaniem własności stealth. Mogą one potrwać kilka lat (F-22A uszkodzony w 2012 był naprawiany blisko 6 lat).

To już trzeci w ostatnich miesiącach wypadek z udziałem F-22A. Poprzednie miały miejsce w NAS Fallon i Tyndall AFB. Ponieważ tylko 125 z 187 posiadanych przez US Air Force F-22A jest aktywnych operacyjnie, a mniej niż połowa zdatna do lotów, wycofanie z linii 3 samolotów jest poważnym problemem. Co więcej, nie jest wykluczone, że kolejne samoloty tego typu zostały uszkodzone przez huragan Michael, w którego zasięgu znalazła się baza Tyndall na Florydzie. Nieoficjalnie wiadomo, że doszło do poważnych uszkodzeń infrastruktury i części z bazujących tam samolotów.

Na zdjęciu udostępnionym przez National Oceanic and Atmospheric Administration można zobaczyć zakres zniszczeń w bazie Tyndall. Nieoficjalnie przedstawiciele USAF przyznają, że uszkodzeniom uległo tam kilka F-22A, z których jeden może nie nadawać się do naprawy / Zdjęcie: NOAA

W Tyndall w czasie huraganu, 10 października, znajdowało się kilkanaście F-22A. Z powodu różnych niedomagań nie mogły one opuścić bazy. Łączne straty wywołane huraganem Michael szacuje się na ponad miliard dolarów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.