Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy miejski pionowzlot

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 22 listopada 2018

Niemiecki start-up JETcopter zakończył prace przy projekcie nowego miejskiego pionowzlotu, a także zrealizował pierwsze próby jego zespołu napędowego, potwierdzające wykonalność założeń. Pionowzlot ma być także zdolny do poruszania się po drodze.

Pełnowymiarowa makieta JETcoptera ma być zaprezentowaną wiosną przyszłego roku / Ilustracje: JETcopter

Kabina JETcoptera, zbliżona wielkością do śmigłowca średniego, ma mieścić pilota i 6 pasażerów. Tylna rampa ma umożliwiać zapokładowania ludzi, a także załadunek i wyładunek towarów w wersji cargo. Masa własna konstrukcji szacowana jest na 1000 kg.

Napęd pionowzlotu mają stanowić dwa silniki samochodowe o mocy 400 KM każdy, ze zdublowaną instalacją paliwową, chłodzenia i zasilania elektrycznego, poruszające dwa przeciwbieżne wirniki, zabudowane w osłonie nad kabiną. Część strumienia zaśmigłowego będzie kierowana do czterech ruchomych dysz na bokach osłony, zapewniających sterowanie lotem. Do pionowego startu i lądowanie dysze będą ustawione w kierunku ziemi, a podczas lotu – poziomo, w celu zapewnienia ciągu.

JETcopter ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ponad 300 km/h i przebycia 1000 km. W przypadku awarii zespołu napędowego pionowzlot opadnie bezpiecznie na ziemię dzięki dwóm spadochronom, zabudowanym w kadłubie.

Jako pierwsza ma powstać wersja towarowa JETcoptera. Po niej zbudowana zostanie wersja pasażerska. Pełnowymiarowa makieta pionowzlotu ma być zaprezentowaną wiosną przyszłego roku podczas wystawy lotnictwa lekkiego w niemieckim Friedrichshafen.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.