Niemiecki start-up JETcopter zakończył prace przy projekcie nowego miejskiego pionowzlotu, a także zrealizował pierwsze próby jego zespołu napędowego, potwierdzające wykonalność założeń. Pionowzlot ma być także zdolny do poruszania się po drodze.
Kabina JETcoptera, zbliżona wielkością do śmigłowca średniego, ma mieścić pilota i 6 pasażerów. Tylna rampa ma umożliwiać zapokładowania ludzi, a także załadunek i wyładunek towarów w wersji cargo. Masa własna konstrukcji szacowana jest na 1000 kg.
Napęd pionowzlotu mają stanowić dwa silniki samochodowe o mocy 400 KM każdy, ze zdublowaną instalacją paliwową, chłodzenia i zasilania elektrycznego, poruszające dwa przeciwbieżne wirniki, zabudowane w osłonie nad kabiną. Część strumienia zaśmigłowego będzie kierowana do czterech ruchomych dysz na bokach osłony, zapewniających sterowanie lotem. Do pionowego startu i lądowanie dysze będą ustawione w kierunku ziemi, a podczas lotu – poziomo, w celu zapewnienia ciągu.
JETcopter ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ponad 300 km/h i przebycia 1000 km. W przypadku awarii zespołu napędowego pionowzlot opadnie bezpiecznie na ziemię dzięki dwóm spadochronom, zabudowanym w kadłubie.
Jako pierwsza ma powstać wersja towarowa JETcoptera. Po niej zbudowana zostanie wersja pasażerska. Pełnowymiarowa makieta pionowzlotu ma być zaprezentowaną wiosną przyszłego roku podczas wystawy lotnictwa lekkiego w niemieckim Friedrichshafen.