Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy hangar CSAT w Pradze

Lotnictwo cywilne, 24 listopada 2018

Czech Airlines Technics 19 listopada oficjalnie otworzyły i rozpoczęły eksploatację nowego hangaru do obsługi liniowej w porcie lotniczym im. Václava Havla w Pradze.

Nowy Hangar S pozwala na obsługę pojedynczego samolotu z rodziny Airbus A320, ATR lub Boeing 737 / Zdjęcia: Czech Airlines Technics 

Nowy Hangar S, zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie eksploatowanego już przez Czech Airlines Technics (CSAT) Hangaru F, jest przeznaczony przede wszystkim do prowadzenia przeglądów niższego poziomu i może pomieścić pojedynczy samolot z rodziny Airbus A320, ATR lub Boeing 737.

Budowa hangaru S rozpoczęła się we wrześniu 2017 r. i zakończyła się wiosną br. Po przeprowadzeniu inspekcji i zatwierdzeniu przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Republiki Czeskiej nowy hangar był stopniowo wdrażany do eksploatacji i został z powodzeniem przetestowany w sezonie letnim.

Podział prac obsługowych pomiędzy dwa hangary pozwolił na poprawę wydajności zarówno z punktu widzenia optymalizacji samego procesu obsługi, jak czasu jej prowadzenia. W czasie, gdy nie są prowadzone w nim obsługi liniowe, Hangar S wykorzystywany jest do prowadzenia mniej wymagających prac z zakresu obsługi bazowej, która jest wykonywana przede wszystkim w sezonie zimowym (od początku października do końca kwietnia), gdy samoloty są mniej wykorzystywane niż w sezonie letnim.

Dzięki przeniesieniu obsługi liniowej do niedawno wybudowanego Hangaru S, możliwe było zwiększenie mocy przerobowych w zakresie prowadzenia obsługi bazowej, która stanowi prawie 50% przychodów CSAT. Obecnie, zbudowany w latach 1960., Hangar F obsługuje pięć standardowych stanowisk obsługi bazowej i dodatkowe szóste, wykorzystywane do prowadzenia drobnych prac obsługowych.

W ciągu ostatnich czterech lat zwiększyliśmy liczbę stanowisk obsługi bazowej z trzech do pięciu. Pomimo tego, mamy terminy zarezerwowane już na kilka lat naprzód. W perspektywie długoterminowej planujemy więc budowę kolejnego hangaru w celu prowadzenia obsługi bazowej zarówno samolotów wąsko-, jak i szerokokadłubowych – powiedział prezes zarządu CSAT Pavel Hales.

Spółka realizuje długoterminową, ustaloną strategię, która koncentruje się na rozwoju czterech głównych kierunków obejmujących: obsługę bazową, obsługę liniową, a także obsługę podwozi i podzespołów. Zarówno wyniki ekonomiczne, jak i zainteresowanie linii lotniczych usługami wysokiej jakości potwierdzają, została ona prawidłowo wyznaczona. Inwestycje w budowę nowego hangaru, specjalne wyposażenie, technologie IT, stanowiska obsługi zespołów podwozi i wyposażenie dodatkowego stanowiska obsługi bazowej, są kluczem do zwiększenia konkurencyjności na rynku obsługi samolotów. W ciągu zaledwie kilku lat udało nam się przekształcić spółkę w całkowicie niezależną organizację obsługową, która oferuje kompleksowe usługi wielu ważnym klientom – dodał Vaclav Rehor, prezes zarządu portu lotniczego w Pradze, będącego akcjonariuszem CSAT. W ubiegłym roku pracownicy CSAT wykonali ponad 120 obsług bazowych samolotów z rodziny Boeing 737, Airbus A320 i ATR należących do kilku linii lotniczych, głównie zagranicznych.

Prowadzimy obsługę liniową zarówno w Czechach, jak i na Słowacji. Z naszych usług korzysta ponad 85% linii lotniczych operujących na lotnisku w Pradze. Potwierdzeniem znaczenia tego typu prac dla CSAT jest otwarcie nowego hangaru. Świadczymy usługi dla szerokiego grona klientów realizujących różne zadania – od rejsów rozkładowych, przez loty czarterowe po rządowe. Realizując te zadania obsługujemy wiele typów samolotów wąsko- i szerokokadłubowych. W naszej ofercie znajduje się też prowadzenie baz obsługowych poza Czechami oraz wsparcie ze strony naszego zespołu, który jest gotowy do lotu w dowolne miejsce na świecie i rozwiązywania problemów technicznych na miejscu – podkreślił Pavel Hales.

Obsługa liniowa prowadzona jest regularnie (np. codziennie lub co tydzień) albo ad hoc. Obejmuje ona dokładną kontrolę statku powietrznego, uzupełnianie wszystkich płynów, wykonywanie drobnych napraw, sprawdzanie poszczególnych części statku powietrznego oraz ocenę, czy jest on w pełni sprawny i gotowy do lotu.

Obsługa bazowa obejmuje natomiast regularne kontrole obsługowe zlecone przez producenta, bardziej złożone naprawy, modyfikacje systemów i płatowców, wymiany silników i podwozi, a także modyfikacje wnętrza kabiny.

CSAT jest spółką-córką Prague Airport Group, prowadzącą głównie naprawy i obsługę samolotów oraz ich wyposażenia. Specjalizuje się w obsłudze liniowej, bazowej, a także w obsłudze i naprawach podwozi i innych podzespołów. W 2018 weszła na rynek sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do samolotów i części zamiennych. Do najważniejszych klientów CSAT należą Transavia Airlines, Finnair, Germania, Czech Airlines, Travel Service i NEOS. Poza pracami obsługowymi CSAT oferuje również wykonywanie różnych modyfikacji, napraw struktury płatowców, wymiany silników, wymianę i naprawę podwozi oraz innych elementów samolotu, a także realizację biuletynów obsługowych.

Warto wspomnieć, że CSAT jako pierwsze w Europie przeprowadziły modyfikację polegającą na zabudowaniu wingletów typu Split Scimitar w samolotach z rodziny Boeing 737NG i wykonały modyfikację sharkletów w samolotach A320. Dla jednego ze swoich klientów dokonały też wielkoskalowej modyfikacji rodziny samolotów Airbus A320, obejmującej zabudowanie systemów satelitarnej transmisji danych / Internetu SATCOM, pokładowych systemów Wi-Fi i wprowadzenie konfiguracji kabiny pasażerskiej Spaceflex.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda




Galeria



Drukuj Góra