Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy afrykańskich przewoźników

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 29 listopada 2018

Jak podaje portal ainonline przedstawiciele branży lotniczej wciąż wyrażają niepokój w związku z ilością środków walutowych zablokowanych przez rządy afrykańskie. Linie lotnicze na Czarnym Lądzie oczekują na fundusze w wysokości około 670 mln USD. Przemawiając w Rabacie na otwarciu dorocznego zgromadzenia African Airlines Association (AFRAA), skupiającej 40 towarzystw, dyrektor generalny IATA Alexandre de Juniac podkreślił wyzwanie dla afrykańskich linii i podróżujących nimi osób. To dla nas poważna sprawa. Wiele z tych krajów stoi w obliczu poważnych wyzwań gospodarczych. Jednak blokowanie funduszy linii lotniczych zagraża komunikacji lotniczej. To w rzeczywistości pogłębia wyzwania gospodarcze – powiedział de Juniac.

/ Zdjęcie: AFRAA

De Juniac zauważył, że odblokowanie funduszy w odpowiednim czasie służy interesom wszystkich i wezwał do podjęcia pilnego dialogu w celu rozwiązania problemu. Po negocjacjach z IATA, rządy Nigerii i Egiptu całkowicie odblokowały fundusze przewoźników. Jednak w Zimbabwe, Angoli i Sudanie władze nadal posiadają większość zablokowanych funduszy.

De Juniac zauważył ponadto, że Afryka stała się drogim miejscem do prowadzenia działalności linii lotniczych. Podczas gdy światowe linie lotnicze generują średnio 7,80 USD zysku na pasażera, afrykańskie linie lotnicze tracą około 1,25 USD za każdego przewożonego pasażera. Koszt paliwa lotniczego [w Afryce] jest o 35% wyższy niż w pozostałych krajach świata. Podatki i opłaty należą do najwyższych na świecie. Rządy afrykańskie postrzegają lotnictwo jako luksus, a nie konieczność. Musimy zmienić to postrzeganie – podsumował dyrektor generalny IATA.

Z kolei sekretarz generalny AFRAA Abderahmane Berthe stwierdził, że wysokie koszty operacji lotniczych w Afryce zagrażają rentowności wielu afrykańskich przewoźników. Restrykcyjne umowy dwustronne dotyczące usług lotniczych uniemożliwiają dostęp do rynku, a co za tym idzie, blokują inwestycje zagraniczne – dodał Berthe.

Wprawdzie w Afryce mieszka 16% procent światowej populacji, ale Czarny Ląd generuje mniej niż 3% globalnego ruchu pasażerskiego. Pomimo wielu wyzwań Berthe widzi nadzieję dla afrykańskiego lotnictwa. Istnieje ogromny potencjał wzrostu. Jednolity afrykański rynek transportu lotniczego został uruchomiony w styczniu 2018. Od tego czasu zaobserwowaliśmy wiele ulepszeń – dodał sekretarz generalny AFRAA.

AFRAA spodziewa się, że transport lotniczy w Afryce rozwinie się w tempie 4,9% rocznie w ciągu następnej dekady, a ruch pasażerski podwoi się w ciągu następnych 15  lat. Dążymy do utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa na kontynencie i posiadania rentownych linii lotniczych – podsumował Berthe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.