Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy samolot rządu Serbii

Lotnictwo wojskowe, 28 grudnia 2018

Avio Služba Vlade Republike Srbije niedawno powiększyła swoją flotę, dzięki wprowadzeniu do służby odrzutowca klasy biznes Embraer Legacy 600. Samolot, noszący znaki rejestracyjne YU-SRB (nr ser. 14501006, ex PT-SKW), jest przystosowany do przewozu 13 pasażerów.

Najnowszy nabytek serbskiego rządu to Legacy 600

Samolot ten widziany był na lotnisku Recife w Brazylii 4 września, jeszcze z brazylijskimi znakami, ale już z napisami Republic of Serbia na prawej i Република Србија na lewej burcie. Po przelocie do Europy trafił do centrum obsługi Embraera na paryskim lotnisku Le Bourget, a stamtąd na początku października przebazowano go do międzynarodowego portu lotniczego Nikola Tesla w Belgradzie.

W kraju na samolot naniesiono serbskie znaki rejestracyjne i flagi. Najnowszy odrzutowiec rządu Serbii wykonał inauguracyjny lot 29 października. Wówczas prezydent Aleksandar Vučić udał się na jego pokładzie do Stambułu, aby wziąć udział w ceremonii otwarcia nowego, trzeciego lotniska w tym mieście (Port lotniczy w Stambule otwarty, 2018-10-29).

Serbski Dassault Falcon 50, noszący znaki rejestracyjne YU-BNA, służył w barwach aż czterech państw / Zdjęcia: Igor Božinovski

Założona 1 czerwca 1965 Avio Služba, znacznie zmniejszyła swój stan posiadania po rozpadzie Socjalistycznej Federalnej Republiki Jugosławii. Dziś w jej flocie znajduje się jeden samolot odziedziczony po b. Jugosławii: 37-letni Dassault Falcon 50, noszący znaki rejestracyjne YU-BNA (nr ser. 043, ex-72102), który służył w barwach aż czterech państw: SFRJ (1981-1992), Federalnej Republiki Jugosławii (1992-2003), Związku Państw Serbii i Czarnogóry (2003-2006) i Republiki Serbii (od 2006). Oprócz niego do przewozu serbskich VIP-ów służy też 27-letni Bombardier Learjet 31A (YU-BRZ, nr ser. 31-045, ex-N76SB), nabyty z drugiej ręki od USA w 2004.

Na podstawie informacji Igora Božinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.