Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie Su-34 przeżył tylko jeden z nawigatorów

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 19 stycznia 2019

Wbrew wcześniejszym informacjom o powrocie do bazy jednego z Su-34, które zderzyły się wczoraj nad Cieśniną Tatarską (Zderzenie Su-34 nad Cieśniną Tatarską, 2019-01-18), do wody wpadły oba samoloty. Członkom obu załóg udało się katapultować, ale tylko nawigator jednego z Su-34 przeżył. Ratownikom udało się wyciągnąć z wody jego i ciała trzech innych lotników. Ciało ostatniej z ofiar odnalazła dziś załoga jednego ze statków.

Para samolotów myśliwsko-bombowych Su-34 w locie treningowym / Zdjęcie: via earth-chronicles.ru

Dwa bombowce frontowe Su-34 rozbiły się wczoraj o 15:07 czasu lokalnego (8:07 czasu moskiewskiego) w locie po starcie z bazy Hurba koło Komsomolska nad Amurem. Początkowo rosyjskie media informowały, że jeden z nich wrócił na lotnisko startu z jednym wyłączonym silnikiem. Podawano też, że uratowano załogę drugiego samolotu, który wpadł do Morza Japońskiego. Informacje te częściowo potwierdzały komunikaty MO FR.

Operacja poszukiwawczo-ratownicza jest kontynuowana. Biorą w niej udział okręty Floty Oceanu Spokojnego, statki znajdujące się w pobliżu miejsca katastrofy oraz samoloty (Tu-142, An-30, An-12) i śmigłowce (Mi-8). Teraz poszukiwane są szczątki rozbitych samolotów.

Teoretycznie kombinezony lotników rosyjskich WKS operujących nad morzami pozwalają na przeżycie w zimnej wodzie ok. 12 godzin. Automatycznie nadmuchiwana tratwa pozwala na podwojenie tego czasu. Po opuszczeniu samolotu uruchamia się nadajnik radiolatarni ułatwiający odnalezienie lotnika.

Nawigator, który przeżył został przewieziony do Chabarowska samolotem An-26 wyposażonym w specjalne moduły medyczne. Jego stan jest zadowalający. Według oficjalnego komunikatu, życiu nawigatora nie zagraża niebezpieczeństwo.

Ciało nawigatora drugiego Su-34 wydobyła z wody załoga trawlera Elektron. Stało się to wczoraj o 20:18 czasu moskiewskiego (dziś 03:18 czasu lokalnego).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.