Koncern Zhong Tian Guide Control Technology Company (ZT Guide) z Xi'an ogłosił, że 20 stycznia bezzałogowy statek latający klasy MALE Fei Long-1 (FL-1, Latający Smok-1) pomyślnie wykonał pierwszy lot na lotnisku Pucheng Neifu.
Prototyp FL-1 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy Airshow China w Zhuhai i określony jako uniwersalny bezzałogowy transportowiec o dużej ładowności i długotrwałości lotu. Jak podał ZT Guide oblot FL-1 wykonano po 18 miesiącach prac badawczo-rozwojowych.
Według danych producenta maksymalna masa startowa FL-1 wynosi 3200 kg, w tym 1400 kg ładunku użytecznego i paliwa. Pod każdym skrzydłem mogą być zamontowane dwa pylony o maksymalnej nośności 250 kg każdy.
FL-1 jest bardzo podobny do produkowanego seryjnie bsl Cai Hong-5, opracowanego przez China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC, Seryjny CH-5 oblatany, 2017-07-16). Jego rozpiętość to ok. 20 m, a długość kadłuba – ok. 10 m. W FL-1 także zastosowano podwozie trójkołowe i usterzenie w układzie V. Obydwa mają głowicę optoelektroniczną pod nosową częścią kadłuba. Najbardziej widoczną różnicą są owiewki skrzydło-kadłub zabudowane w FL-1.
FL-1 jest napędzany przez silnik na paliwo ciężkie, poruszający trójłopatowe śmigło. Producent podaje, że bsl może rozwinąć prędkość maksymalną 240 km/h na wysokości 5000 – 6000 m i może operować na wysokości 8000 m.