Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A321neo dla American Airlines

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 03 lutego 2019

1 lutego o 8:30 z Hamburga wystartował pierwszy – ze 100 zamówionych – samolot Airbus A321neo przeznaczony dla American Airlines (lot AA9708). Około południa czasu lokalnego (ok. 17:00 UTC) maszyna wylądowała w Pittsburghu. Tam obsługa naziemna przystąpiła do przygotowywania samolotu do przyjęcia pierwszych pasażerów.

Airbus A321neo (-253NX) American Airlines nr rej. N400AN, nr ser. 8647 startuje z Hamburga, kierując się do Pittsburgha w USA. 1 lutego, 8:30 czasu lokalnego (7:30 UTC) / Zdjęcie: Airbus

Co ciekawe, pierwszy A321neo American Airlines zainauguruje regularne loty rejsowe dopiero 2 kwietnia br. Tego dnia ma przewieźć pasażerów z Phoenix do Orlando (lot AA682). Pierwotnie władze przewoźnika zapowiadały pierwszy lot na znacznie wcześniejszy termin. Nie wyjaśniono przyczyn opóźnienia.

Najnowszy samolot we flocie AA wyróżniają silniki CFM International LEAP-1A. Stąd skrót neo (new engine option) w nazwie. Według CFM, nowe silniki są o 15% bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa od napędów poprzedniej generacji.

A321neo dla AA mają łącznie 196 miejsc: 20 w klasie pierwszej, 47 w klasie extra i 129 w ekonomicznej. To maksymalna liczba bez konieczności dodawania dodatkowej obsługi kabinowej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji szybkie łącza Wi-Fi, wystarczające do streamowania filmów, i gniazdka zasilania o dużej wydajności.

American Airlines zamówiły 100 Airbusów A321neo. Mają być one dostarczane do końca 2023. Jednocześnie linie będą wycofywać stare MD-82 i MD-83 oraz Boeingi 757-200.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.