Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy norweski C-130J-30 już w 2008

Lotnictwo wojskowe, 08 listopada 2007

7 listopada Lockheed Martin Aeronautics Company poinformował o otrzymaniu od rządu USA kontraktu o wartości 304 mln USD na 4 średnie samoloty transportu taktycznego C-130J-30 Super Hercules dla wojsk lotniczych Norwegii.

Norwegia dołączy do Danii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Kanady, Australii i USA z powodzeniem eksploatujących C-130J także podczas działań w Iraku i Afganistanie. Na zdjęciu jeden z 3 C-130J-30 lotnictwa Danii / Zdjęcie: MO Danii

Norwegia ma otrzymać samoloty w 2008 (1), 2009 (1) i w 2010 (2). Te dwa pierwsze mają pochodzić z partii pierwotnie zamówionej dla USAF, dzięki czemu możliwe jest radykalne przyspieszenie dostawy. Kontrakt obejmuje także pakiet części zamiennych oraz szkolenie.

Kontrakt (wstępny, podlegający uszczegółowieniu - ostateczny kontrakt obejmujący pełną definicję konfiguracji dla Norwegii, ma być podpisany na początku 2008) pozwala na przekazanie producentowi 50% środków, które pozwolą na rozpoczęcie procesu przygotowania produkcji i składanie zamówień wymagających długotrwałej produkcji.

W sierpniu 2007 LMAC oraz rząd norweski podpisały porozumienie o współpracy przemysłowej, wspierające zakup C-130J-30. W czerwcu 2007 parlament Królestwa Norwegii wydał zgodę na zakup bez przetargu nowych C-130J w miejsce mocno już wysłużonych i mało ekonomicznych dotychczas posiadanych 6 C-130H Hercules, zakupionych w 1969.

Kontrakt międzyrządowy (Letter of Offer and Acceptance) był podpisany pomiędzy Norwegią a USA 29 czerwca. Potencjalna wartość całości pakietu wynieść może do 520 mln USD, ale jak Norwegowie podkreślali możliwości operacyjne i ekonomia użycia nowych maszyn jednoznacznie przemawiają za tego typu posunięciem.

W skład pakietu wyspecyfikowanego przez Norwegię wchodzić miały:

  • 4 samoloty C-130J-30,
  • 16 silników Rolls Royce AE 2100D3 dla tych samolotów,
  • dwa zapasowe silniki 2 Rolls Royce AE 2100D3,
  • 4 systemy ostrzegające przed nadlatującymi pociskami rakietowymi Alliant AAR-47 MWS,
  • 1 zapasowy system AAR-47,
  • 4 systemy ostrzegające przed opromieniowaniem wiązką radarową BAE SYSTEMS AN/ALR-56M,
  • 1 zapasowy system AN/ALR-56M,
  • 4 wyrzutnie wabików termicznych i dipoli BAE SYSTEMS AN/ALE-47,
  • 1 zapasowy system AN/ALE-47,
  • 2 zapasowe radiostacje Rockwell Collins AN/ARC-210 (SINCGARS),
  • 2 zapasowe radiostacje AN/ARC-222 SINCGARS wraz z generatorem kluczy kodowych KV-10,
  • 10 odpornych na zagłuszanie systemów antenowych Advanced Adaptive Anti-jam Antenna Systems.

Wedle danych USAF, jeden C-130J-30 USAF jest równie efektywny co 3 dotychczas użytkowane C-130E.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.