Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prace nad nawigacją Buriewiestnika

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 marca 2019

Rosyjskie media informują, że pocisk samosterujący z napędem atomowym o nieograniczonym zasięgu 9M730 Buriewiestnik jest wyposażony w specjalny system nawigacyjny. Jest on dostosowany do wykorzystania w długich lotach nad oceanami, co wymaga innej metody korygowania pozycji niż w lotach nad lądem. Konstruktorzy pracują więc nad dopracowaniem nietypowego systemu sterowania nowego pocisku.

Prototyp pocisku samosterującego z napędem atomowym 9M730 Buriewiestnik w jednym z lotów testowych

Pociski samosterujące są zwykle wyposażane w systemy nawigacyjne wykorzystujące śledzenie geometrii powierzchni, nad którą lecą. Alternatywą są systemy bezwładnościowe. Satelitarne systemy pozycjonowania są wykorzystywane jedynie do weryfikacji (udokładniania) pozycji.

Hala montażu pocisków samosterujących z napędem atomowym 9M730 Buriewiestnik. Pociski z makietami głowic bojowych umieszczane są w kontenerach o przekroju prostokątnym

Według źródeł w rosyjskim przemyśle zbrojeniowym, nowy pocisk lata już bez problemów. W styczniu 2019 przeprowadzono 13 test Buriewiestnika. Teraz konstruktorzy koncentrują się na testach układu sterowania i nawigacji. Dopiero po ich udanym zakończeniu będzie mogła rozpocząć się produkcja seryjna pocisków. Testy prowadzone są na poligonie Kapustin Jar.

Przykryty brezentem prototyp pocisku Buriewiestnik w hali montażowej. Pocisk jest zbudowany w układzie górnopłata. Pod spodem kadłuba umieszczono komponent jądrowego układu napędowego / Zdjęcia: via MO FR

Nie wszystkie dotychczasowe testy Buriewiestnika były udane. Według mediów amerykańskich, w listopadzie 2017 prototyp pocisku zatonął w Morzu Barentsa. Dopiero w połowie 2018, a więc gdy zrobiło się cieplej, Rosjanie przystąpili do jego wydobycia z dna. Sami Rosjanie twierdzą, że pocisk zakończył lot w wodzie zgodnie z planem.

Według nieoficjalnych informacji, długość pocisku 9M730 wynosi 12 m, a po odrzuceniu silnika startowego na stały materiał pędny – 9 m. Kadłub Buriewiestnika ma przekrój elipsy 1,5 x 1 m. Pociski wystrzeliwane są z wyrzutni naziemnych. W locie rozwijają prędkość poddźwiękową.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.